SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Counseling Theory and Practice II - O01313175
Title: Poradenská teorie a praxe II - práce se školní třídou
Guaranteed by: Katedra psychologie (41-KPSY)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: both
E-Credits: 2
Hours per week, examination: 1/1, C [HT]
Capacity: winter:unknown / unknown (20)
summer:unknown / unknown (20)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
priority enrollment if the course is part of the study plan
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: PhDr. Lidmila Valentová, CSc.
Co-requisite : O01313174
Pre-requisite : O01313171
Is co-requisite for: O01313174
Annotation - Czech
Last update: VALENTO/PEDF.CUNI.CZ (20.01.2010)
Kurz navazuje na diagnostiku školní třídy a dále bude zaměřen na kompetence třídního učitele při vedení školní třídy jako sociální skupiny. V rámci kurzu budou formou skupinové práce vytvářeny projekty třídních setkání.V době praxe na ZŠ bude realizováno praktické ověření části projektu na 1. stupni ZŠ /2x2 hodiny/. Závěrem bude společná reflexe praktické části projektu.
Literature - Czech
Last update: VALENTO/PEDF.CUNI.CZ (20.01.2010)

Cangelosi,S.C. (1994):Strategie řízení třídy.Jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce.Praha,Portál.

Hadj Moussová a kol. (2002): Diagnostika. Pedagogicko-psychologické poradenství II.,UK Pedagogická fakulta.

Hrabal, V. (1988): Jaký jsem učitel, SPN. Praha.

Hrabal, V. (2002): Sociální psychologie pro učitele. Karolinum (reedice),Praha.

Karnsová, M. (1995): Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. Praha,Portál.

Valentová, L. (2002): Metodika práce s poradenskou skupinou. Centrum pro další vzdělávání učitelů,MU,Brno.

Valentová,L.(2004): Pedagogicko psychologická intervence ve školní třídě.

In:Hadj Moussová a kol: Intervence,Pedagogicko-psychologické poradenství III.,UK,Praha.

St. Bendl, A. Kucharská (ed.):

Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie. Praha: UK PedF, 2008.

Requirements to the exam - Czech
Last update: VALENTO/PEDF.CUNI.CZ (20.01.2010)

Obsah kurzu

1/ Učitel výchovný poradce a ŠMP jako konzultanti třídních učitelů

v otázkách metodiky práce se školní třídou.

2/ Profesionální kompetence učitelů v roli třídního učitele. Výchovný poradce v roli konzultanta. Strategie vedení školních tříd je součástí celkové koncepce školy.

3/ Nová forma třídních setkávání.

Projekt třídních setkání, příprava adaptačních kurzů a jejich realizace.

Základním cílem systematické práce se třídou je prevence problémového chování žáků,podpora pozitivního klimatu školy i optimalizace pracovních a studijních podmínek pro pedagogy i žáky.

5/ Poradenské vedení školní třídy -

Intervenční postupy při práci se školní třídou v případě nežádoucího vývoje sociálních vztahů./ informativně/

Realizuje školní poradenský tým společně se školním psychologem a ve spolupráci s třídním učitelem.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html