SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Final teaching practice I - O01215269
Title: Souvislá pedagogická praxe I
Guaranteed by: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: winter
E-Credits: 5
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, C [DS]
Extent per academic year: 10 [days]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Is provided by: OPMN0N175A
Explanation: P:0 X:0 E:1
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D.
Classification: Pedagogy > Pedagogy and Psychology for Teachers
Teaching > Pedagogy
Pre-requisite : O01112024, O01210152, O01215155, O01302157, O01304271
Is pre-requisite for: O01215270
Continuation of course:O01215169
Annotation -
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (16.09.2021)
Students at pairs in cooperation with a teacher of primary school conduct lessons at a class. They actively participate at the school activities and reflect all of their work here.
Aim of the course - Czech
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (14.09.2022)

Cílem kurzu je konstituovat osobitý vyučovací styl studentů a ověřit jejich začátečnickou učitelskou způsobilost. Studenti se
seznámí s prostředím školy, s učiteli, budou hospitovat ve třídě, v níž budou učit. Následně budou vyučovat v určených třídách a reflektovat výuku. 

Descriptors - Czech
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (14.09.2022)

Studijní zátěž:

praxe (výuka žáků) minimálně 20 hodin

příprava na výuku 30 hodin

reflexe praxe 30 hodin

reflektivní rozhovory 10 hodin

 reflexe úkolů kolegyň: 5 hodin

studium odborné literatury 40 hodin

Literature - Czech
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (16.09.2021)

Fischer, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha : Portál, 1998
Havlínová, M. a kol. Program podpory zdraví ve škole. Praha: Portál, 1998
Holt, J. Jak se děti učí. Praha : Strom, 1995
Kalhous, Z., Z. Obst, O.: Školní didaktika. Praha : Portál, 2001
Krejčová, V., Kargerová, J. Vzdělávací program Začít spolu. Metodický průvodce pro I. stupeň základní školy. Praha : Portál, 2003
Fischer, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha : Portál, 1998
Kyriacou, Ch. Klíčové dovednost učitele. Praha : Portál 1996
Pasch, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha : Portál 1998
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, Praha : VÚP, 2004

Teaching methods - Czech
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (14.09.2022)

Praxe

Využití principů mentoringu 

 

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (14.09.2022)

Hospitace v hodinách fakultního učitele
Hospitace v hodinách druhého praktikanta
Vlastní výuka
Analýza vlastních výstupů a hospitovaných hodin

Reflexe na základě Souboru kvalit studentovy práce na pedagogické praxi

Práce s profesním portfoliem

Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (14.09.2022)

Souvislá pedagogická praxe I. je ukončena zápočtem po předložení pedagogického deníku, kde jsou zpracovaná očekávání od praxe, údaje o třídě, žácích, náslechy, přípravy a reflexe, výukové materiály. Dalším důležitým podkladem je písemně zpracované sebehodnocení v rámci dokumentu „Soubor profesních kvalit studenta na pedagogické praxi“ a příznivé hodnocení studenta fakultním a vysokoškolským učitelem, tato hodnocení jsou také součástí výše zmíněného dokumentu. Podmínkou pro úspěšné ukončení praxe je 100% účast na praxi.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html