|
|
|
||
Last update: T_KDF (02.05.2012)
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. (12.10.2020)
Podmínkou pro získání zápočtu je úspěšné splnění vědomostního testu. Student má právo na jeden řádný a dva opravné termíny. V případě pokračující distanční výuky bude test nahrazen (doplněn) vypracováním úkolu zaměřeného na interpretaci diagnostických zjištění. Pavelková |
|
||
Last update: T_KDF (02.05.2012)
Základní literaturou pro kurz je: HRABAL, V., PAVELKOVÁ, I.: Jaký jsem učitel. Praha, Portál 2010 Rozšiřující literatura: MÜLLER, CH. T.: Subjektive Theorien und handlungsleitende Kognitionen von Lehren als Determinanten schulischer Lehr-Lern-Prozesse im Physikunterricht. Studien zum Physiklernen, Band 33, 348 Seiten, 2004. SPILKOVÁ, V., VAŠUTOVÁ, J.: Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání. Praha , PedF UK 2008 ZABEL, J.: Subjektive Theorien von Lehrern űber Risikoschű. Identifikation von Problémem. Ursachen und Lösungmöglichkeiten anhand eines problemzentriertes Interview. Studienarbeit. Htpp:// www.grin.com Http://www.eteachingplus.de/theorien_lehren_subjektiv.html |
|
||
Last update: T_KDF (02.05.2012)
1. Concept of preparation of a competent teacher 2. Definitions - specification of terms (pedagogical-psychological diagnostics, self-diagnostics, self-reflection, subjective (implicit) theory) 3. Subjective theories - theoretical concept 4. Self-diagnostics as one of the preconditions and effective tool of the teacher’s self-reflection - theoretical concept 5. Diagnostic a self-diagnostic strategies 6. Self-diagnostics of the teacher in the area of the subjective theory of instruction effectivity 7. Self-diagnostics in the subjective area, implicit theory of a successful pupil and possibilities of self-reflection 8. Self-reflection of the teacher’s subjective theories in the area of pupils’ motivation for learning |