|
|
|
||
Last update: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D. (11.05.2018)
|
|
||
Last update: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D. (11.05.2018)
Students provide a basic overview of ways of science education research. They read critically research studies in the field of science education. They discuss the results of science education research. |
|
||
Last update: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D. (11.05.2018)
Student získá zápočet na základě aktivní účasti v alespoň 75 % výuky. |
|
||
Last update: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D. (11.05.2018)
Stuchlíková, I., & Janík, T. (Eds.). (2015). Oborové didaktiky: vývoj - stav - perspektivy. Brno: Masarykova univerzita. časopis Scientia in educatione časopis International Journal of Science Education časopis Physical Review Special Topics - Physics Education Research
Doplňková literatura: Žák, V. (2016). Metody sběru dat využívané didaktikou fyziky v mezinárodním prostředí. Scientia in educatione, 7(2), 18-33. Kekule, M. (2014). Obsahová analýza klíčových témat výzkumu v přírodovědném vzdělávání Scientia in educatione 5(2), ISSN 1804-7106. 40-57. |
|
||
Last update: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D. (11.05.2018)
Qualitative, quantitative and mixed method design used in science education research. Research plans used in education research - e. g. ex-post-facto, case study. Data collection methods - e. g. didactical test, questionnaire, interview. |