SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Digital technologies in practice - L0626
Title: Digitální technologie v praxi
Guaranteed by: HTF - Katedra praktické teologie, ekumenismu a mezilidské komunikace (28-03)
Faculty: Hussite Theological Faculty
Actual: from 2022
Semester: winter
E-Credits: 2
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/2, C [HT]
Extent per academic year: 28 [hours]
Capacity: unknown / unlimited (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Level:  
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. Pavel Kolář, M.T.S., Th.D.
Teacher(s): Mgr. Pavel Kolář, M.T.S., Th.D.
Interchangeability : L0412, L0616
Is interchangeable with: LPED88, L0412, L0616, L0248
Annotation - Czech
Last update: Mgr. Pavel Kolář, M.T.S., Th.D. (28.09.2023)
Kurz je zaměřen na úvodní seznámení s problematikou digitální gramotnosti, s možnostmi využití digitálních technologií v pedagogické praxi a na rozvoj základních uživatelských dovedností v práci s vybranými online aplikacemi pro tvorbu interaktivního digitálního obsahu. Absolventi znají koncept digitální gramotnosti a rozumí jeho praktické využitelnosti. Vysvětlí základní pravidla pro využití digitálních technologií se zaměřením na význam a charakteristiky hybridních forem výuky v pedagogické praxi. Umí připravit a prezentovat vzdělávací digitální obsah určený pro synchronní a diachronní formy on-line výuky. Kurz je realizován formou pravidelných seminárních setkání a předpokládá pravidelnou individuální práci mezi jednotlivými setkáními, jejímž cílem je individuální osvojení seminárního tématu a vypracování požadovaných výstupů.
Syllabus - Czech
Last update: doc. ThDr. Jiří Vogel, Th.D. (16.10.2022)

Přehled tematických okruhů kurzu s příslušnou dotací seminárních hodin:
1. Koncept digitální gramotnosti a jeho praktická využitelnost (1)
2. Využití digitálních technologií v pedagogické praxi se zaměřením na význam a charakteristiky e-learningu (2)
3. Vybrané open access online nástroje pro e-lerningové vzdělávání (1-2)
4. Prezentace vybraných online nástrojů (blog, e-portfolium, ms a google aplikace, simulace/gamifikace/digitální storytelling, dotazník/anketa, wiki, podcast) (6)

Sylabus vznikl v rámci projektu "Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK", registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093.
logolink:
https://opvvv.msmt.cz/media/msmt/uploads/OP_VVV/Pravidla_pro_publicitu/logolinky/Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz.jpg

Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. Pavel Kolář, M.T.S., Th.D. (28.09.2023)

1. Vypracovaní 3 digitálních výstupů se vzdělávacím obsahem. Student*ka vytvoří s využitím webových aplikací tři typologicky odlišné formy digitálního vzdělávacího obsahu (např. on-line test/kvíz, pracovní list, prezentaci).   

2. Krátký on-line test zaměřený na oveření znalosti základních termínů spojených s tématem.

Literature - Czech
Last update: Mgr. Pavel Kolář, M.T.S., Th.D. (28.09.2023)

Studijní materiály:
Studijní e-materiály budou k dispozici všem zapsaným studentům a studentkám v průběhu kurzu.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html