Spanish for Social Sciences II, formerly known as Spanish II.
This course is a continuation of the course JLB041 and is designed for students of all the study disciplines offered at the FSV UK. The course counts with the knowledge acquired in the previous semester- lessons 1-15 of the textbook "Nová učebnice současné španělštiny - 1st part". The course aims to enlarge the vocabulary, solidify grammar structures and improve communication skills (lesson 16 -20). Upon completion of the course the students are expected to be on the B1 level (https://fsv.cuni.cz/studium/vyuka-jazyku/hodnoceni-jazykove-dovednosti).
Last update: Mgr. Rocío Vila Falcón (02.10.2023)
Španělština pro sociální vědy II (JLB 042). Dříve nazývaná Španělština II.
Kurz navazuje na Španělštinu JLB 041 a je určen posluchačům všech oborů FSV UK. Navazuje na probranou látku z předcházejícího semestru (lekce 1- 15 Nová učebnice současné španělštiny -1. díl). Obsahem je rozšíření slovní zásoby v rámci probíraných témat, doplnění gramatických struktur a zdokonalení komunikačních schopností (lekce 16 - 20: Nová učebnice současné španělštiny - 1. díl). Výstupní znalosti výborných studentů by měly být na B1 (https://fsv.cuni.cz/studium/vyuka-jazyku/hodnoceni-jazykove-dovednosti).
Aim of the course -
Last update: Mgr. Rocío Vila Falcón (10.01.2021)
The course aims to solidify grammar structures and enable students to be independent in any situations. Development of communication skills will also involve presentation of up-to-date news.
Last update: Mgr. Rocío Vila Falcón (10.01.2021)
Cílem předmětu je prohloubit znalost gramatických struktur a dosáhnout toho, že se student bez problému zorientuje v jakékoliv situaci. Součástí rozvíjení vyjadřovacích schopností je prezentace aktuality.
Literature -
Last update: Mgr. Rocío Vila Falcón (13.01.2021)
Basic: Macíková, O. - Mlýnková, L.: Nová učebnice současné španělštiny (Manual de espaňol actual) -1. díl. Brno, Edika 2019
The materials provided to students and used during the course are exclusively for the purpose of study for registered members of the course Spanish II.
Recommended: Macíková, O. - Mlýnková, L.: Velká španělská gramatika. Brno, Edika 2014 Macíková, O. - Mlýnková, L. - Díaz-Faes González, M.: Cvičebnice španělské gramatiky. Brno, Edika 2014 Alonso Raya, R. a kolektiv: Gramática básica del estudiante de espaňol. Barcelona, Difusión 2009
Povinná literatura: Macíková, O. - Mlýnková, L.: Nová učebnice současné španělštiny (Manual de espaňol actual) -1. díl. Brno, Edika 2019 doplňkové materiály poskytnuté vyučujícím
Doporučená literatura: Macíková, O. - Mlýnková, L.: Velká španělská gramatika. Brno, Edika 2014 Macíková, O. - Mlýnková, L. - Díaz-Faes González, M.: Cvičebnice španělské gramatiky. Brno, Edika 2014 Alonso Raya, R. a kolektiv: Gramática básica del estudiante de espaňol. Barcelona, Difusión 2009
Materiály poskytnuté studentům a používané při výuce slouží výhradně ke studijním účelům pro zapsané posluchače kurzu Španělština II. Nejsou určeny k dalšímu šíření.
The students are prepared in classes for real communication. Therefore, the will use the grammar and lexical contents in meaningful communication: Reading, Writing, Listening and Speaking (in an integrated-skills approach).
Last update: Mgr. Rocío Vila Falcón (10.01.2021)
Lekce trénují studenta na skutečnou komunikaci - nejen ústně, ale také písemně. Za tímto účelem jsou ve výukovém procesu zpracovávány slovní zásoby a gramatické struktury prostřednictvím textů, nahrávek a autentických materiálů.
Requirements to the exam -
Last update: Mgr. Rocío Vila Falcón (24.01.2022)
PREREQUISITES TO OBTAIN THE CLASSIFIED CREDIT FOR THE CLASS:
- Tests, practical assignments (20 points)
- Homework / class participation (20 points)
- Oral and written examination (60 points)
Evaluation:
0-50 % = F
51-60 % = E
61-70 % = D
71-80 % = C
81-90 % = B
91 % and more = A
A - outstanding performance with only minor errors, B - above the average standard but with some errors, C - generally sound work with a number of notable errors, D - fair but with significant shortcomings, E - performance meets the minimum criteria, F - fail – considerable further work is required
Last update: Mgr. Rocío Vila Falcón (24.01.2022)
Podmínky k získání klasifikovaného zápočtu:
- Testy, praktické úkoly (20b.)
- DÚ / aktivita na hodinách (20 b.)
- Ústní a písemná zkouška (60b.)
Hodnocení:
0-50 % = F
51-60 % = E
61-70 % = D
71-80 % = C
81-90 % = B
91 % a více = A
A - outstanding performance with only minor errors, B - above the average standard but with some errors, C - generally sound work with a number of notable errors, D - fair but with significant shortcomings, E - performance meets the minimum criteria, F - fail – considerable further work is required
Syllabus -
Last update: Mgr. Rocío Vila Falcón (10.09.2023)
Lessons 16-19 ("Nová učebnice současné španělštiny" - Ist part)
Topics:
Deporte
Salud
Cultura
Ocio y arte
Hogar
Grammar: pretérito perfecto, presente de subjuntivo, imperativo formal e imperativo negativo, pretérito pluscuamperfecto, oraciones temporales.
Last update: Mgr. Rocío Vila Falcón (10.09.2023)
Lekce 16- 19 (Nová učebnice současné španělštiny - 1. díl)
Tematické okruhy:
Deporte
Salud
Cultura
Ocio y arte
Hogar
Gramatika: pretérito perfecto, presente de subjuntivo, imperativo formal e imperativo negativo, pretérito pluscuamperfecto, oraciones temporales.
Entry requirements -
Last update: Mgr. Rocío Vila Falcón (10.01.2021)
This course is a continuation of the course JLB041 (lessons 1-15 of the textbook "Nová učebnice současné španělštiny - 1st part").
Last update: Mgr. Rocío Vila Falcón (10.01.2021)
Kurz navazuje na probranou látku z předcházejícího semestru (lekce 1- 15 Nová učebnice současné španělštiny -1. díl, Macíková, Mlýnková).