SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Conducting press conferences and spokesmen work - JKB093
Title: Vedení tiskových konferencí a práce mluvčích
Guaranteed by: Department of Journalism (23-KZ)
Faculty: Faculty of Social Sciences
Actual: from 2023
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, C [HT]
Capacity: 60 / 60 (60)
Min. number of students: 10
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level: specialized
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Barbora Osvaldová
Bc. David Šimoník
Teacher(s): Bc. David Šimoník
Class: Courses for incoming students
Annotation - Czech
Last update: doc. PhDr. Barbora Osvaldová (25.08.2023)
Předmět je určen studentům a studentkám žurnalistiky, předkládá jim základní přehled o komunikaci z pohledu jednoho ze
zdrojů informací pro novinářskou práci. Rozšiřuje znalosti studentů v oblasti tvorby tiskových zpráv a přípravy
tiskových konferencí. V rámci předmětu probíhají i diskuse, na základě předepsané literatury jsou probírány
teoretické i praktické informace o různých podobách komunikace s veřejností. Studenti a studentky k udělení zápočtu absolvují
závěrečný test, a ve skupinách zpracovávají projekt, který je prezentován a oponován.
Aim of the course - Czech
Last update: doc. PhDr. Barbora Osvaldová (25.08.2023)

Viz anotace.

Course completion requirements - Czech
Last update: doc. PhDr. Barbora Osvaldová (25.08.2023)

Vypracování projektu a jeho obhájení.

Literature - Czech
Last update: doc. PhDr. Barbora Osvaldová (25.08.2023)

* Povinná literatura:
CUTLIP, S. M. - CENTER, A. H. - BROOM, G. M. Effective Public Relations. Pearsons Education, 2006.
PHILLIPS, David. Online public relations. Praha: Grada, ©2003. 215 s. Manažer. ISBN 80-247-0368-8.
* Doporučená literatura:
BAJČAN, R. Techniky public relations, aneb Jak pracovat s médii. Management Press, 2003.
MCCOMBS, M. Agenda Setting: Nastolování agendy; masová média a veřejné mínění. Portál, 2009.
MCCHESNEY, R. W. Problém médií: jak uvažovat o dnešních médiích. Grimmus, 2009.
POSPÍŠIL, J. Jak na média. Computer Media, 2011.
REIFOVÁ, I. (ed.). Slovník mediální komunikace. Portál, 2004.
RŮŽIČKA, V. Politika a média v konzumní společnosti. Grada Publishing, 2011.
STAUBER, J. - RAMPTON, S. - DOWIE, M.. Toxic Sludge Is Good for You: Lies, Damn Lies and the Public Relations Industry. Common Courage Press, 1995.
VOLEK, J. - BINKOVÁ, P. (eds.). Média a realita. Masarykova universita v Brně, 2004.
VYBÍRAL, Z. Psychologie komunikace. Portál, 2009.
LEVINE, M. Guerrilla P. R. 2.0. - Wage an Effective Publicity Campaing without Going Broke. Harper Collins Publishers, 2008.

Teaching methods - Czech
Last update: doc. PhDr. Barbora Osvaldová (25.08.2023)

Přednášky, semináře včetně diskuzí.

Requirements to the exam - Czech
Last update: doc. PhDr. Barbora Osvaldová (25.08.2023)

Předmět končí zápočtem.

Syllabus - Czech
Last update: doc. PhDr. Barbora Osvaldová (25.08.2023)

1 - 10 výklad a eventuálně pozvaní hosté

11 - 13 prezentace projektů

Entry requirements - Czech
Last update: doc. PhDr. Barbora Osvaldová (25.08.2023)

Předmět je určen studentům a studentkám zaměření žurnalistika od druhého ročníku výše.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html