SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Social Psychology - JKB007
Title: Sociální psychologie
Guaranteed by: Department of Marketing Communication and Public Relations (23-KMKPR)
Faculty: Faculty of Social Sciences
Actual: from 2022
Semester: winter
E-Credits: 6
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:1/1, MC [HT]
Capacity: 230 / 230 (230)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Additional information: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=10165
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. Ing. Marek Vranka
Teacher(s): Mgr. Ing. Marek Vranka
Class: Courses for LLEP
Incompatibility : JJB225
Is incompatible with: JJB225
Is interchangeable with: JJB225
Annotation - Czech
Last update: Mgr. Ing. Marek Vranka (13.09.2020)
Cílem kurzu je seznámit studenty s aktuálními poznatky z oblasti sociální psychologie, zejména s ohledem na schopnost analyzovat kognitivní, emocionální a motivační složky mezilidské a mediální komunikace. Studenti rovněž získají přehled o základních metodách sociálně-psychologického výzkumu a osvojí si práci s primární literaturou.

Po úspěšném absolvování kurzu budou studenti schopni:
- kriticky zhodnotit realizované sociálně-psychologické studie;
- identifikovat sociálně-psychologické procesy ovlivňující komunikaci;
- analyzovat základní principy efektivního přesvědčování;
- efektivně řídit skupinovou komunikaci;
- zohlednit vliv kultury na vybrané aspekty komunikace.
Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. Ing. Marek Vranka (05.10.2022)

Výsledné hodnocení je určeno počtem získaných bodů (ze 100): 0-50 % = F, 51-60 % = E, 61-70 % = D, 71-80 % = C, 81-90 % = B, 91 % a více = A.

 

Závěrečný test

Test pokrývá všechny základní studijní materiály probrané během semestru. Maximálně lze získat 100 bodů.

Smyslem testu je ověřit porozumění a osvojení si obsahu probraného během semestru.

 

Účast při psychologickém výzkumu

Za účast na vybraných psychologických výzkumech lze získat maximálně 15 bonusových bodů.

Smyslem účasti na výzkumu je získat praktickou zkušenost s metodami používanými v psychologických studiích, díky čemuž budou studenti schopni kritičtěji hodnotit probírané poznatky.

Literature - Czech
Last update: Mgr. Ing. Marek Vranka (04.10.2023)

Základní

Gilovich, T., Keltner, D., Chen, S., & Nisbett, R. E. (2018). Social Psychology (Fifth Edition). W. W. Norton & Company.

 

Rozšiřující

Henrich, J. (2020). The WEIRDest People in the World: How the West Became Psychologically Peculiar and Particularly Prosperous. Farrar, Straus and Giroux.

Henrich, J. (2015). The secret of our success: How culture is driving human evolution, domesticating our species, and making us smarter. Princeton University Press.

Hayes, N. (2009). Základy sociální psychologie. Portál.

Pennington, D. C. (2012). Social cognition. Routledge.

Ross, L., & Nisbett, R. E. (2011). The person and the situation: Perspectives of social psychology. Pinter & Martin Publishers.

Vogel, T., & Wanke, M. (2016). Attitudes and attitude change. Psychology Press.

 

Popularizační

Aronson, E. (2003). The social animal. Macmillan.

Cialdini R., B. (1993). Influence. Harper Collins.

Van Bavel, J., & Packer, D. J. (2021). The Power of Us: Harnessing Our Shared Identities for Personal and Collective Success. Hachette UK.

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Ing. Marek Vranka (04.10.2023)

1. Úvod do sociální psychologie (+ administrativa)

2. Výzkumné metody a etické otázky

3. Sebe-pojetí

4. Sociální atribuce

5. Emoce

6. Postoje

7. Přesvědčování

8. Informační kaskády a konformita

9. Předsudky

10. Skupinové procesy

11. Altruismus a kooperace




 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html