SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Media Management - JJM470
Title: Mediální management
Guaranteed by: Department of Journalism (23-KZ)
Faculty: Faculty of Social Sciences
Actual: from 2022
Semester: winter
E-Credits: 4
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:1/1, C [HT]
Capacity: 20 / 20 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: PhDr. Libuše Šmuclerová
Teacher(s): PhDr. Libuše Šmuclerová
Class: Courses for incoming students
Annotation - Czech
Last update: doc. PhDr. Barbora Osvaldová (17.09.2022)
Management médií je svorníkem nad obsahovou i ekonomickou zdatností a významem jednotlivých médií, a to bez ohledu na jejich velikost, typ či zaměření. Pochopení základů principu managementu, pravidel úspěchu, jeho měření a výkladu, znalostí jednotlivých procesů uvnitř i vně jednotlivých společností, komponent, ze kterých se byznysově i obsahově skládá, návazností, ve kterých funguje, a to nejen v redakcích, ale ostatních odděleních, jsou základem k pochopení fungování médií nejen uvnitř, ale v jejich roli ve společnosti vůbec.
Aim of the course - Czech
Last update: doc. PhDr. Barbora Osvaldová (17.09.2022)

Znalost principů a zákonitostí vedení mediálních celků. Dle mediatypů, velikosti jednotlivých mediálních domů, zaměření (komerční, veřejnoprávní), horizontálně vůči trhu a konkurenci, vertikálně uvnitř společností (tým, oddělení, redakce, centrum, celek), v různých přístupech a aktuálních proměnách, v základních premisách a cílech. V měření úspěšnosti jejich funkce na trhu a ve společnosti. 

Course completion requirements - Czech
Last update: doc. PhDr. Barbora Osvaldová (17.09.2022)

Podmínky zakončení předmětu: 75% účast na přednáškách, obhajoba seminární práce. Předmět je volitelný.

Literature - Czech
Teaching methods - Czech
Last update: doc. PhDr. Barbora Osvaldová (17.09.2022)

Přednášky, semináře, exkurse.

Syllabus - Czech
Last update: doc. PhDr. Barbora Osvaldová (17.09.2022)

1)     Úvod do studia předmětu. Vymezení pojmů, šíře, ekonomika, společenská odpovědnost. Řez 2022.

2)     Cíle a pravidla managementu médií. Rozdílnosti dle velikosti, typů, zaměření. Měření úspěchu.

3)     Nástroje managementu. Organizační struktury, data procesů (BI), systémy, odměňování atd..

4)     Základní jednotka Redakce. Zákonitosti řízení, procesy vnitřní i vnější. Měření zdatnosti.

5)     Management obchodního oddělení a inzerce.

6)     Management placeného obsahu (print, online, ondemand, atd.).

7)     Management výroby (TV, R, print, online).

8)     Management marketingu a PR (specifika médií).

9)     Backoffice a jeho důležitost v managementu (finanční oddělení, HR, právní, ostatní).

10)   Obsah jako manažerský produkt ve všech úrovních (pravidla, zákonitosti úspěchu, rozdíly trhu).

11)   Třecí plochy managementu médií, etika (společnost, konkurence, profesní organizace, atd.).

12)   Predikce vývoje, vize médií a tedy i managementu.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html