SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Social Marketing - CEM014P2
Title: Sociální marketing
Guaranteed by: Department of Hygiene 3FM CU (12-HYG)
Faculty: Third Faculty of Medicine
Actual: from 2022
Semester: summer
Points: 3
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Guarantor: MUDr. Marie Nejedlá
Examination dates   Schedule   
Annotation - Czech
Last update: doc. MUDr. Pavel Dlouhý, Ph.D. (15.09.2022)
Obsah předmětu bude zaměřen na postup při • definování problému týkajícího se rizikového faktoru životního stylu • definování intervenčního záměru CO, PRO KOHO, KDE, JAK • definování cílové skupiny a segmentu cílové skupiny • definování cílů intervence dle zásad SMART • definování výstupu, zásahu a dopadu • motivaci k rozhodování ve prospěch zdraví s využitím marketingového mixu a hledání benefitů a bariér mezi stávajícím a požadovaným chováním • návrhu sociálně marketingového plánu k vybranému rizikovému faktoru životního stylu • copywritingu odborných textů • pilotním ověření návrhu v rámci Focus Group • evaluačním procesu: indikátory monitoringu a indikátory efektivity.
Aim of the course - Czech
Last update: RNDr. Sylva Rödlová, Ph.D. (10.06.2022)

Cílem předmětu je získání teoretických znalostí a praktických dovedností ze sociálního marketingu a copywritingu pro samostatné zpracování návrhu intervenčního programu/kampaně podpory zdraví zaměřené na motivaci vybrané cílové skupiny k rozhodování ve prospěch zdraví, tedy zvyšování zdravotní gramotnosti, která je klíčem k prodlužování zdravých roků života a snižování národohospodářských ztrát z nemocí. Nástrojem zdravotní gramotnosti jsou intervenční programy/kampaně podpory zdraví zpracované dle zásad evidence based prevence a sociálního marketingu.

Course completion requirements - Czech
Last update: RNDr. Sylva Rödlová, Ph.D. (10.06.2022)

Předmět je zakončen zápočtem. 

Literature - Czech
Teaching methods - Czech
Last update: doc. MUDr. Pavel Dlouhý, Ph.D. (14.09.2022)

Přednášky, semináře, praktická cvičení.

Celkový rozsah praktické výuky v rámci předmětu bude 15 hodin.

Requirements to the exam - Czech
Last update: RNDr. Sylva Rödlová, Ph.D. (10.06.2022)

Docházka  100% na praktická cvičení, vypracování a závěrečná prezentace marketingového plánu ke zvolenému tématu z primární prevence a podpory zdraví.

Syllabus - Czech
Last update: RNDr. Sylva Rödlová, Ph.D. (10.06.2022)

1.      Sociální marketing v kontextu primární prevence a ekonomiky nemocí

2.      Příklady kampaní, charakteristika úspěšné kampaně, marketingový mix

3.      Využití formální autority, efektivní a neefektivní zdravotně výchovná činnost, osnova sociálně marketingového plánu, projektový tým, evaluace, rozpočet intervenčního programu 

4.      Nástroje sociálního marketingu, marketingový výzkum, zákon o reklamě

5.      On - line marketing

6.      Sociálně marketingový plán pro intervenční program/kampaň, šablona marketingového plánu

7.      Definice problému, odborná východiska, kredibilní informační zdroje, životní styl, rizikové faktory, morbidita a mortalita,  behaviorální studie

8.      Definice intervenčního záměru, cílů (SMART), cílové skupiny, výstupu a dopadu

9.      Rozdíl mezi motivací a manipulací, motivační kolo změny, individuální a skupinové intervence

10.  Základy copywritingu – vytváření kreativních textů z odborných podkladů

11.  Návrh vlastního marketingového plánu/kampaně, popis výsledného produktu

12.  Indikátory monitoringu a indikátory efektivity, ověření navržených aktivit v rámci Focus Group, dotazník pro Focus Group

13.  Prezentace prefinálního návrhu kampaně, zpětná vazba, modifikace návrhu

14.  Prezentace finálního návrhu kampaně

Course completion requirements - Czech
Last update: RNDr. Sylva Rödlová, Ph.D. (10.06.2022)

Předmět je zakončen zápočtem. 

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html