SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Occupational Balance and Occupational Science - B03527 (Ergoterapie pro dospělé)
Title: Occupational Balance and Occupational Science
Guaranteed by: Department of Rehabilitation Medicine First Faculty of Medicine Charles University and General University Hospital in Prague (11-00640)
Faculty: First Faculty of Medicine
Actual: from 2023
Semester: summer
Points: 3
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/20, C [HS]
Extent per academic year: 20 [hours]
Capacity: unlimited
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Old code: B03375
Note: prefer medical statement
enabled for web enrollment
Guarantor: prof. Gaynor Sadlo, Ph.D.
Comes under: Povinné NER19 K 2.r._23/24
Attributes: Ergoterapie navazující
Teoretický předmět
Interchangeability : B03375
Annotation - Czech
Last update: Ing. Vladislava Kohútová (17.05.2022)
Předmět je vyučován v anglickém jazyce rodilou mluvčí, zahraniční profesorkou ergoterapeutických věd. Je rozdělen do dvou modulů: Rizikové faktory v ergoterapii a Věda a výzkum v ergoterapii.
Syllabus - Czech
Last update: Ing. Vladislava Kohútová (17.05.2022)
Rizikové faktory v ergoterapii

Modul se zaměřuje na teorii a výzkum ve spojitosti se zásadním aspektem zdraví, konkrétně pojmenovaným "rovnováha" v aktivitách a zaměstnávání v lidském životě, která může mít silný vliv na zlepšení nebo poškození lidského zdraví. Student si osvojí znalosti rizikových faktorů v oblasti zaměstnávání. V lidském životě je mnoho rizik, kterým by člověk měl předcházet, aby se nesnižovala jeho kvalita života.

Témata:

• Lidské zaměstnávání jako determinanta zdraví

• Zdraví - dosažené pomocí účastí v zaměstnání, jako základním mechanismem pro realizaci touhy, uspokojování potřeb

• Cíle v oblasti rozvoje kvality života (stavu „well-beeing“)

• Role ergoterapeuta v rámci podpory zdraví

• Veřejné zdraví

• Faktory v oblasti zaměstnávání a zdraví

• Stres a zdraví

• Nerovnováha v oblasti zaměstnávání

• Deprivace v oblasti zaměstnávání

• Odcizení v oblasti zaměstnávání

Věda a výzkum v ergoterapii

Tento modul je zaměřen na získání přehledu o "vědě o zaměstnávání", stejně jako o "vědě pro ergoterapii" a jako důležitého (ale ještě ne plně doceněného) aspektu veřejného zdraví.

Po absolvování modulu student porozumí základní terminologii, kdy význam slova „occupation“ je možné spojit s více významy: Ergoterapie (occupational therapy), Zaměstnávání, Smysluplná činnost… Student v rámci předmětu porozumí vědě o zaměstnávání (ergoterapii), bude schopen provádět hloubkový průzkum. V rámci předmětu se studenti seznámí s historickými kořeny vědy a jejího propojení a vztahem s oblastí zaměstnávání - tedy smysluplnou lidskou činností. Předmět bude rozvíjet schopnost studentů udělat komplexní teoretickou analýzu a usnadnit rozhodnutí o vývojové tendenci konceptu v oblasti ergoterapie. Student bude po skončení předmětu umět identifikovat a formulovat vědecké otázky, které se vztahují k práci vědecké perspektivy, provést analýzu literatury o vybraných aspektech zaměstnávání a převést ji do konceptů v rámci jiných příbuzných věd. Bude schopen diskutovat o možných aplikacích teoretického konceptu v rámci vědy.

Témata:

• Úvod: kritický pohled na vědu a výzkum v ergoterapii, na vědu a výzkum v oblasti zaměstnávání

• Věda o zaměstnávání a pragmatický pohled

• Paradigmata ve vědě a výzkumu v ergoterapii, v oblasti zaměstnávání - možné perspektivy

• Zaměstnávání a ideologie

• Formování možností ve vědě a výzkumu v oblasti zaměstnávání

• Kritický pohled na rizika diskusí, přednášek, a jejich význam při utváření během zaměstnávání

• Možnosti v zaměstnávání: význam socioekonomických a politických faktorů

• Mezinárodní společnosti v ergoterapeutické vědě (ve vědě o zaměstnávání): vývoj vědy o zaměstnávání pomocí dialogů napříč mezinárodních sítí a mezinárodních kultur

• Rovnováha v ergoterapii - zaměstnávání (occupational balance)

• Zaměstnávání, inkluze a participace

Teaching methods - Czech
Last update: Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. (11.02.2024)

Přednáška, seminář, Problem-Based Learning (PBL), skupinová práce, práce s odbornou literaturou a s elektronickými databázemi.

Předmět je koncipován jako bloky společných setkání (hledání a čtení článků, přípava skupinové práce)

Předmět pro studenty probíhá prezenčně v místnosti na KRL. Paní profesorka se bude do místnosti připojovat přes zoom. Pokud bude nějaký student nemocný, může napsat prosbu o zaslání přístupu na: zuzana.rodova@lf1.cuni.cz

Course completion requirements - Czech
Last update: Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. (11.02.2024)

100 % aktivní účast na výuce
splnění průběžných úkolů a skupinových aktivit
odborná prezentace v anglickém jazyce na zadané téma- zadání práce proběhne v rámci výuky a studenti budou svá témata konzultovat s vyučujícími

Aim of the assessment:
To advance your knowledge and skills around the concepts of and application of occupational balance (understood as a construct within occupational science):
· application of knowledge
· critical reasoning
· self-directed learning
· collaborative teamwork
· searching, finding, and critique of the literature.
· to develop your verbal presentation skills (in English) in a safe and friendly
environment,

Process: Pairs of students will together:
· Choose an area of occupational therapy practice or community, upon which apply the principles of occupational im/balance. The area of practice or community needs to be described and analysed in terms of why occupational balance might be an issue in this setting.
· Prepare a 15 minute presentation in English, with PowerPoint (or other chosen presentation medium) to be delivered to peers and staff. Allocate presentation duties.

The content could address:
o Identification of the practice area of application
o Definitions of potential/ expected occupational im/balance in the setting. Theoretical discussion of what occupational balance is, and how it could have/may potentially develop.
o What seem to be the potential or observed causes of the (im)balance in this setting? How might the balance be improved? Description of intervention – aims and methods.
o Theoretical justification of the application to the chosen field or setting.
o Work to be fully referenced, with critique of your sources. (This being the hallmark of Master’s level education).

Education plan -
Schedule by date
Day Date Description Teacher Files Note Hodnocení
Thursday02.05.2024Occupational Balance and Occupational Science 8:00-11:45- 12:30-16:15Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. 
Friday03.05.2024Occupational Balance and Occupational Science 8:00-11:45Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. 
Thursday16.05.2024Occupational Balance and Occupational Science 8:00-11:45Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. 
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html