|
|
|
||
Last update: doc. Mgr. et Mgr. Tomáš Nikolai, Ph.D. (03.02.2022)
|
|
||
Last update: doc. Mgr. et Mgr. Tomáš Nikolai, Ph.D. (03.02.2022)
Cangelosi, J. S. (2009) Strategie řízení školní třídy. Praha: Portál. Krejčová, L., Mertin, V. (Eds.). (2011) Pedagogická intervence u žáků ZŠ. Praha: Wolters Kluwer. Kyriacou,Ch. (2012) Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál. Matějček,Z. (2011) Praxe dětského psychologického poradenství. Praha, SPN . Mertin, V., Krejčová, L. a kol. (2013) Problémy s chováním ve škole. Individuální výchovný plán. Praha: Wolters Kluvers. Pasch, M. a kol. (2005) Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál. Petty, G. (2013) Moderní vyučování. Praha: Portál. Další odborné publikace jsou doporučovány ve vztahu k aktuálně řešeným otázkám edukační praxe. |
|
||
Last update: doc. Mgr. et Mgr. Tomáš Nikolai, Ph.D. (03.02.2022)
Kazuistický seminář z psychologie absolvuje student po pedagogické praxi nebo souběžně s ní. Požadavky na studenta rámcově specifikuje obsah předmětu, na základě potřeb praxe studentů jsou pak specifikovány pro každého účastníka semináře individuálně. Zápočet je udělen za zpracování kazuistiky žáka či třídy s důrazem na pedagogicko-psychologickou analýzu a navržení možných způsobů pedagogické intervence (včetně úvah o jejich efektivitě a možných úskalích). |
|
||
Last update: doc. Mgr. et Mgr. Tomáš Nikolai, Ph.D. (23.12.2022)
Konkrétní náplň semináře vychází z aktuálních problémů školní praxe, se kterými se student setkává v rámci své vlastní oborové praxe - např. analýza školního neprospěchu žáka, problémy v učení, nechuť ke školní práci, nerovnoměrné výkony, poruchy chování, vyrušování, agresivita, nevhodné chování při vyučování i mimo školu, problematické vztahy mezi učitelem a žákem, obtížná spolupráce s rodiči, případně také problémy jako je anorexie, záškoláctví, šikana, požívání legálních a nelegálních drog aj. Součástí předmětu je seznámení s běžnými metodami učitelské diagnostiky a intervence. |