|
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Jaroslav Koťa (28.11.2022)
APD190017 https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a0a83210822a04c9a822cb186d32f917d%40thread.tacv2/Soci%25C3%25A1ln%25C3%25AD%2520psychologie%2520II?groupId=ff447013-d877-495a-bc4e-34e17f33d593&tenantId=71cbe59b-f59f-49d8-bed9-6de6b6468917 Cíl předmětu:<br> Pochopení sociálního rozměru člověka pohledem psychologie. Student se má učit do jisté míry předvídat chování <br> lidí podle sociálního kontextu, v němž se nacházejí. Může tak volit preventivní strategii a taktiku svého chování a <br> naučit se profesionálně zvládat emoce okolí a odvracet zbytečné konflikty mezi lidmi.< Objectives: Understanding the social dimension of a person through psychology. The student has to learn by to anticipate to some extent people's behavior according to the social context in which they are located. Can so choose the preventive strategy and tactics of their behavior and learn to master it professionally surrounding emotions and averting unnecessary conflicts between people. Osnova předmětu: <br> Masmediální komunikace.<br> Agresivita<br> Sociálně patologické jevy se zaměřením na děti a mládež; <br> Aplikace sociální psychologie; <br> Autoritářství; <br> Sociální trénink; Sociálně psychologické myšlení v každodenním životě a v činnosti sociálních pracovníků; <br> Sociálně psychologické teorie a kultura.<br> Přátelství, láska, rozchody.<br> Altruistické jednání.<br> Domácí násilí, nezaměstnanost a její psychosociální důsledky, nové sociálně patologické chování (Emo, Gothic, <br> kmeny a klany). Course syllabus: <br> Mass media communication <br> <br> Aggression <br> Socio-pathological phenomena with a focus on children and youth; <br> Application of social psychology; <br> Authoritarianism; <br> Social training; Socio-psychological thinking in everyday life and in the activities of social workers; <br> Socio-psychological theories and culture Friendship, love, breakup Altruistic behavior Domestic violence, unemployment and its psychosocial consequences, new socio-pathological behavior (Emo, Gothic, <br> tribes and clans) . Otázky, témata ke zkoušce: <br> Uchazeči si ke zkoušce přinesou seznam prostudované literatury. Uvádějí se pouze tituly, které uchazeči o <br> zkoušku prostudovali celé. Literaturu ke zkoušce lze i konzultovat se zkoušejícím. jaroslav.kota@ff.cuni.cz<br> |
|
||
Last update: doc. PhDr. Jaroslav Koťa (22.06.2017)
Cíle: Pochopení sociálního rozměru člověka pohledem psychologie. Student se má učit do jisté míry předvídat chování lidí podle sociálního kontextu, v němž se nacházejí. Může tak volit preventivní strategii a taktiku svého chování a naučit se profesionálně zvládat emoce okolí a odvracet zbytečné konflikty mezi lidmi. |
|
||
Last update: doc. PhDr. Jaroslav Koťa (22.06.2017)
Uchazeči si ke zkoušce přinesou seznam prostudované literatury. Uvádějí se pouze tituly, které uchazeči o zkoušku prostudovali celé. Literaturu ke zkoušce lze i konzultovat se zkoušejícím. jaroslav.kota@ff.cuni.cz |
|
||
Last update: doc. PhDr. Jaroslav Koťa (28.11.2022)
DeLamater, John - Daniel Myers -Jessica Collett Social Psychology Colorado: Persues Books Group, 2015. ISBN 978-0-8133-4951-0 (e-book) NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie. Praha: Academia, 1999. ISBN 80-200-0690-7. (výborný přehled sociálně ČÍŽKOVÁ, J. Přehled sociální psychologie. Olomouc: UP, 2000. ISBN 80-244-0150-9 ŘEZÁČ, J. Sociální psychologie. Brno: Paido, 1998. ISBN 80-85931-48-6 KRECH, D., CRUTFIELD, R.S. a BALLACHEY, E.L. Člověk v spoločnosti: Základy sociálnej psychólogie. Bratislava: SAV, 1968. HAYESOVÁ, N. Základy sociální psychologie. Praha: Portál 1998. ISBN 80-7178-198-3 ČERNOUŠKOVÁ, V. Sociální psychologie pro učitele. Učební text. Olomouc: PřF UP, 1989. HELUS, Z. a HRABAL, B. Sociální psychologie pro učitele. Základní pojmy a pedagogické aplikace. Učební text PedF. Praha: UK, SPN 1984. JEDLIČKA, R. (ed.). Drogy – mládež - společnost. Sborník Studia Paedagogica 21. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 1997. JEDLIČKA, R. a KOŤA, J. Aktuální problémy výchovy: Analýza a prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 382-233-97 GRÁC, J. Persuázia: Ovlivňování človeka človekom. Martin: Osveta, 1988. ISBN 70-005-88 GOFFMAN, E. Všichni hrajeme divadlo: Sebeprezentace v každodenním životě. Praha: Studio Ypsilon, 1999. ISBN 80-902482-4-1 KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-513-X MAREŠ, J. a KŘIVOHLAVÝ, J. Sociální a pedagogická komunikace ve škole. Praha: SPN, 1989. ISBN 80-04-21854-7 MYERS, David, G. Sociální psychologie. Brno: Edika, 2016. THIEL, E. Řeč lidského těla prozradí víc než tisíc slov. Bratislava: Plasma service, 1989. ISBN 80-901412-1-8
Výrost, J.; Slaměník, I.; Sollárová, E. (Edit.) Sociální psychologie. Teorie, metody, aplikace. Praha: Grada, 2019.
Myers, D.G. Sociální Psychologie. Brno: Edika, 2016
Hewstone, M.; Stroebe, W.; Jonas, K. An Introduction to Social Psychology. The British Psychological Society: John Wiley and Sohn Ltd. 2012. Brehm, S.S.; Kassin, S.M.; Steven, F. Social Psychology. Boston, N.Y.: Houghton Mifflin Company, 2002. |
|
||
Last update: doc. PhDr. Jaroslav Koťa (28.11.2022)
přednáška, seminář, konzultace |
|
||
Last update: doc. PhDr. Jaroslav Koťa (22.06.2017)
Uchazeči si ke zkoušce přinesou seznam prostudované literatury. Uvádějí se pouze tituly, které uchazeči o zkoušku prostudovali celé. Literaturu ke zkoušce lze i konzultovat se zkoušejícím. jaroslav.kota@ff.cuni.cz Rozsáhlá studijní opora je uložena pod heslem na stránkách katedry pedagogiky. |
|
||
Last update: doc. PhDr. Jaroslav Koťa (22.06.2017)
Sociální psychologie II. Pochopení sociálního rozměru člověka pohledem psychologie. Student se má učit do jisté míry předvídat chování lidí podle sociálního kontextu, v němž se nacházejí. Může tak volit preventivní strategii a taktiku svého chování a naučit se profesionálně zvládat emoce okolí a odvracet zbytečné konflikty mezi lidmi. Masmediální komunikace. Agresivita Sociálně patologické jevy se zaměřením na děti a mládež; Aplikace sociální psychologie; Autoritářství; Sociální trénink; Sociálně psychologické myšlení v každodenním životě a v činnosti sociálních pracovníků; Sociálně psychologické teorie a kultura. Přátelství, láska, rozchody. Altruistické jednání. Domácí násilí, nezaměstnanost a její psychosociální důsledky, nové sociálně patologické chování (Emo, Gothic, kmeny a klany).. |
|
||
Last update: doc. PhDr. Jaroslav Koťa (22.06.2017)
Rozsáhlá studijní opora je uložena pod heslem na stránkách katedry pedagogiky. |