|
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc. (11.11.2020)
Literatura: Valenta, J. Deset praktických principů kroskurikulárního přístupu k OSV. http://www.rvp.cz/clanek/267/1351 Valenta, J. Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Praha: Grada Publishing, 2013. Valenta, J. Osobnostní a sociální výchova v základních školách. Doporučené očekávané výstupy – podrobné rozpracování. In Pastorová, M. (ed.) a kol. Doporučené očekávané výstupy. Metodická podpora pro výuku průřezových témat v základních školách. Praha: VUP, 2011, XVII s. ISBN: 978-80-87000-76-2 Dostupné na: http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2011/07/Priloha-ZV1.pdf Valenta, J. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. Kladno, AISIS 2006. /online/ Dostupné na: http://pedagogika.ff.cuni.cz/system/files/Valenta_OSV%20a%20jej%C3%AD%20cesty%20k%20%C5%BE%C3%A1kovi.pdf Valenta, J. Učivo jako součást žákova života. [online]Praha: VUP, 2008. Dostupné na www: http://www.rvp.cz/clanek/267/2182 |
|
||
Last update: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc. (29.09.2021)
· Téma 1: Základní znalostní východiska pro kurikulární integraci „osobnostní a sociální výchovy“ jako formy psychosociální výchovy a aprobačního předmětu. · Téma 2: Převažující kognitivní pojetí OSV. · Téma 3: Retro-aktivní a pro-aktivní přístup k tématům OSV. · Téma 4: Nezosobněná OSV. · Téma 5: Reflexe a jejich vztah k cílům. · Téma 6: „Použití“ nemusí být „učení“. · Téma 7: Konkretizace cílů ‒ rozumějící znalost témat psychosociální výchovy. · Téma 8: Přednosti a úskalí hraní rolí při integraci OSV a předmětu. · Téma 9: Mnoho cílů ‒ konec učení. · Téma 10: Co je cíl a co je úkol …
Sylabus je inovován v rámci projektu „Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK“ reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093, realizovaného v rámci OP VVV. Zapracované změny v oproti pilotní verzi jsou promítnuty v rozšířené podobě sylabu. |