SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Pedagogy of personal and social development - APDV10067
Title: Pedagogika osobnostně sociálního rozvoje
Guaranteed by: Department of Education (21-KPED)
Faculty: Faculty of Arts
Actual: from 2020
Semester: winter
Points: 0
E-Credits: 2
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / unlimited (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
Teacher(s): doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
Literature - Czech
Last update: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc. (11.11.2020)

Literatura:

Valenta, J. Deset praktických principů kroskurikulárního přístupu k OSV. http://www.rvp.cz/clanek/267/1351                                                                                                                                                                                                                                      

Valenta, J. Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Praha: Grada Publishing, 2013.                                                                                                                                             

Valenta, J. Osobnostní a sociální výchova v základních školách. Doporučené očekávané výstupy – podrobné rozpracování. In Pastorová, M. (ed.) a kol. Doporučené očekávané výstupy. Metodická podpora pro výuku průřezových témat v základních školách. Praha: VUP, 2011, XVII s. ISBN: 978-80-87000-76-2  Dostupné na: http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2011/07/Priloha-ZV1.pdf                                                                                   

Valenta, J. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. Kladno, AISIS 2006. /online/ Dostupné na: http://pedagogika.ff.cuni.cz/system/files/Valenta_OSV%20a%20jej%C3%AD%20cesty%20k%20%C5%BE%C3%A1kovi.pdf                                                                                                                                                                                          

Valenta, J. Učivo jako součást žákova života. [online]Praha: VUP, 2008. Dostupné na www: http://www.rvp.cz/clanek/267/2182

Syllabus - Czech
Last update: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc. (29.09.2021)

·   Téma 1: Základní znalostní východiska pro kurikulární integraci „osobnostní a sociální výchovy“ jako formy psychosociální výchovy a aprobačního předmětu.

·   Téma 2: Převažující kognitivní pojetí OSV.

·   Téma 3: Retro-aktivní a pro-aktivní přístup k tématům OSV.

·   Téma 4: Nezosobněná OSV.

·   Téma 5: Reflexe a jejich vztah k cílům.

·   Téma 6: „Použití“ nemusí být „učení“.

·   Téma 7: Konkretizace cílů ‒ rozumějící znalost témat psychosociální výchovy.

·   Téma 8: Přednosti a úskalí hraní rolí při integraci OSV a předmětu.

·   Téma 9: Mnoho cílů ‒ konec učení.

·   Téma 10: Co je cíl a co je úkol …

 

Sylabus je inovován v rámci projektu „Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK“ reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093, realizovaného v rámci OP VVV.

https://opvvv.msmt.cz/media/msmt/uploads/OP_VVV/Pravidla_pro_publicitu/logolinky/Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz.jpg

Zapracované změny v oproti pilotní verzi jsou promítnuty v rozšířené podobě sylabu.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html