Philosophy of Education II. - APD516044
|
|
|
||
Last update: STROM3BF (28.09.2020)
století, kteří měli vliv na podobu systému středoškolského a vysokoškolského vzdělávání, nebo kteří důrazem na <br> vychovatelské motivy v jejich myšlení výrazně zasáhli do společenského života a české kultury. Studenti by po <br> absolvování předmětu měli být schopni orientovat se v české tradici filosofie výchovy a rozumět jejímu místu v <br> dějinách české pedagogiky.<br> <br> Osnova:<br> 1. T. G. Masaryk jako filosof a inspirátor pedagogického myšlení (Ideály humanitní, přednášky o výchově <br> pro učitele)<br> 2. František Drtina a jeho reflexe francouzského školství jako inspirace pro novou výchovu<br> 3. Pozitivistická iniciativa O. Kádnera<br> 4. Hessenova filosoficko kritická analýza meziválečných škol v evropském kontextu<br> 5. J. Hendrich a jeho reflexe filosofie výchovy jako nového oboru<br> 6. J. Patočka a jeho přednášky o filosofii výchovy<br> 7. Undergroundové iniciativy v oblasti filosofie výchovy (R. Palouš, křesťanská pedagogika)<br> 8. J. Pešková a její koncept humanitních věd a výchovy; filosofie pro nefilosofy<br> 9. Filosofické reflexe soudobých snah o reformu (nejen) české školy<br> <br> Zkouška je ústní pohovor na základě přečtené literatury (5 titulů). |