SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Practice placement like I. - APD190035
Title: Praxe typu stáže I
Guaranteed by: Department of Education (21-KPED)
Faculty: Faculty of Arts
Actual: from 2021 to 2023
Semester: winter
Points: 0
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
Teacher(s): PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: Mgr. Jarmila Andrlová (13.07.2023)
Součástí studia oboru je řada praxí (submodel oborové praxe), jejichž základním smyslem je v těsné souvislosti s teoretickou výukou přispívat k postupnému formování osobnosti budoucího pedagoga. Praxe plní především funkci informativní (orientace v typech a specificích školských i neškolských výchovných zařízení vládního i nevládního sektoru), formativní (motivace k profesi, uvědomění si významu odborných vědomostí, dovedností a sociálních kompetencí jako součásti studijní i profesní způsobilosti) a instrumentální (především nácvik dovedností nezbytných pro výkon profese pedagoga).




Studijní literatura
Dle zaměření instituce, na níž student praxi vykonává.
Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. Jarmila Andrlová (13.07.2023)

Praxe je zakončena v každém semestru zápočtem, a to při splnění následujících podmínek:

-          účast na úvodním i reflexních seminářích i distanční formou;

-          minimální počet hodin činnosti v institucích – 30 hod. za semestr;

-          za každý semestr student předloží potvrzení o svém působení v instituci (doba a druh činnosti, razítko instituce, podpis zástupce instituce, popř. stručné hodnocení odpovědnou osobou);

-          v zimním semestru se student zaměří na sledování zajímavých pedagogických situací, s nimiž se v období svého působení v instituci setkává – na základě vlastního výběru provede analýzu tří pedagogických situací, a to dle následujícího schématu:

-          popis situace (kdy a kde k ní došlo, kdo byl účastníkem, co se stalo, jak bylo řešeno apod.); analýza situace (co bylo příčinou nastalé situace, jaký je váš názor na řešení situace, jaký byl důsledek daného řešení, jak by se dala situace řešit jinak atd.) Analýzu zpracujte písemně (stačí stručně, max. rozsah materiálu                3–5 stran A4) a odevzdejte VUP min. 10 dní před reflexním seminářem;

-          v letním semestru student zpracuje stručnou závěrečnou zprávu z celé praxe,               tj. z obou semestrů, která by měla obsahovat:

-          základní cíle studentova působení,

-          přehled jednotlivých setkání, jejich konkrétní cíle,

-          zhodnocení realizovaných aktivit;

-          na závěr zprávy student provede shrnující sebereflexi(já v příslušné

výchovné roli, mé přednosti a nedostatky ve vztahu k dané činnosti, co mi v době působení v instituci vyhovovalo/nevyhovovalo, jak jsem spokojen s výsledky své činnosti atd. – podrobněji viz dále) – rozsah materiálu: 3–5 stran A4, nutno doručit  min. 10 dní před reflexním seminářem VUP;

-          popř. splnění dalších aktuálních úkolů zadaných VUP.

Poznámka: Všechny písemné materiály po jejich schválení vedoucím učitelem praxe student zařadí do pedagogického deníku (viz průběžná pedagogická praxe).

 
Literature - Czech
Last update: Mgr. Jarmila Andrlová (13.07.2023)

Dle vybrané instituce

 
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html