|
|
|
||
V tomto předmětu se pokusíme odpovědět na otázky: Jak se sémiotika používá v průzkumu trhu pro spotřebitelské značky a podniky? Jak mohou různé sémiotické modely odhalit a nabízet brandingové a marketingové strategie? Jak může sémiotické myšlení vyvolat nové způsoby uvažování o konzumní kultuře? Pozváni budou také hostující specialisté z marketingových agentur v ČR i ze zahraničí, aby přiblížili různé způsoby, jak sémiotika nabízí analytické nástroje v praxi. Cílem kurzu není teoretické studium disciplíny sémiotiky marketingu, nýbrž praktické aplikace na konkrétní marketingové kampaně. Mimo jiné se v kurzu zaměříme také na kritický pohled na konzumní společnost, kde sémiotika bude použitá jako nástroj dekonstrukce a kritického myšlení. Součástí kurzu bude exkurze do kognitivní laboratoře, kde si ukážeme marketingový výzkum za použití technologie eye-tracking. Studenti si odnesou praktické dovednosti, které lze aplikovat v různých typech zaměstnání, např. copywriting, brand consultancy, semiotic consultancy, průzkum trhu, marketingová komunikace, atp.
Odkaz na prezentaci první hodina: https://www.canva.com/design/DAGcw3XmuJU/W56DrPw1dTtCTEeFQa1ljw/view?utm_content=DAGcw3XmuJU&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=uniquelinks&utlId=h37755f6034 Last update: Bennett Ľudmila, Mgr., Ph.D., Ph.D. (25.02.2025)
|
|
||
Studující vypracují vlastní kreativní projekt. Last update: Zetová Marie, Mgr. (30.12.2024)
|
|
||
PART I: základy marketingové praxe brandingová analýza hodnot značky, kultúrní analýza produktu. Prezentace: https://www.canva.com/design/DAGgxKhw3qY/6SZ8CFXO0aoyY1J5RR0_gg/view?utm_content=DAGgxKhw3qY&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=uniquelinks&utlId=h96269eee73 průzkum konkurence, target customer, Customer journey, UX (user experience). https://www.semiovox.com/articles/2025/03/10/ludmila/ exkurze do laboratoře: eye tracking eye-tracking a kvantitativní anaýza: kvalita vs kvantita, ppt: https://www.canva.com/design/DAGhdImwbTE/jIaPpAnIShyHyYPnIDfNkQ/view?utm_content=DAGhdImwbTE&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=uniquelinks&utlId=hbc1eb2a849 PART II: sémiotické modely Proč je strukturální sémiotika vhodným nástrojem pro komerční praxi: teorie opozic. video Commutation Test Semiofest: https://www.youtube.com/watch?v=75g5RQddEso ppt: https://www.canva.com/design/DAGTeQplSlU/FxCNVErXEJXz9Pf_jaubVw/view?utm_content=DAGTeQplSlU&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=uniquelinks&utlId=h631b890561 Základy o A. J. Greimasovi a jeho sémiotickém čtverci jako nástroji (nejen) marketingové analýzy. pozor ČETBA! (ano, budeme i číst): Přečtěte si prosím kapitolu 5 (113-139) z knihy Semiotics of X od Jamina Pelkeyho. Věnujte zvláštní pozornost stranám 135-138, analýze písně „Follow your Arrow“ (Kacey Musgraves) a čtvercové analýze "whore (-ible person)". Pokud chcete, poslechněte si písničku nebo se na ni podívejte na youtube. Na seminární aktivitu si prosím přineste (ideálně fyzickou kopii) módního časopisu dle vlastního výběru (Vogue, Cosmopolitan) nebo jiný časopis zaměřený na trendy. RDE model. Četba: Bankov, K. & Trendafilov, D. (2022). Semiotics in Marketing and Branding. Zaměřte se na strany 328-330. slides: https://www.canva.com/design/DAGkDELL9mE/OkpIZUEvY8_On9diJnyHGA/view?utm_content=DAGkDELL9mE&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=uniquelinks&utlId=ha081366a22 online hodina: host z marketingové praxe. Rahul Murdeshwar Semiovox interview: https://www.semiovox.com/articles/2024/10/20/rahul-murdeshwar/ Meeting ID: 992 5896 5985 PART III: interdisciplinární aplikace dekonstrukce reklamy a anti-reklama, ppt: https://www.canva.com/design/DAGlW_CDGHU/CMubZrp7wJUXncFHMs7Osg/view?utm_content=DAGlW_CDGHU&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=uniquelinks&utlId=h59fd44a83c biosémiotika a marketing: kdo všechno kromě nás je příjemcem reklamy aneb jak bakterie v našem těle reagují na marketingové strategie. četba: Yogi Hendlin, Biochemistry of Desire ppt: https://www.canva.com/design/DAGmA9N3M8s/vvJQsvFJvK0WJKNDabVY2w/view?utm_content=DAGmA9N3M8s&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=uniquelinks&utlId=h73a59fadff PART IV: semestrální projekt tvořivá dílna: vytvoření vlastní sémiotické analýzy značky/produktu/cílového zákazníka nebo vytvoření vlastní reklamy/kampane/brandingové strategie/komunikačné strategie značky tvořivá dílna: prezentace finálních produktů online Literatura: • Holt, Douglas B., & Cameron, Douglas. Cultural strategy: using innovative ideologies to build breakthrough brands. Oxford: Oxford University Press. 2012. Last update: Bennett Ľudmila, Mgr., Ph.D., Ph.D. (29.04.2025)
|