course is intended for doctoral students only enabled for web enrollment can be fulfilled in the future you can enroll for the course in winter and in summer semester
This seminar for doctoral students of environmental studies is intended as a preparation for writing their PhD thesis.
Last update: JAJE (20.10.2016)
Ve třetím roce studia (případně každý další rok překračující standardní dobu studia) očekáváme, že studentky a
studenti pro seminář připraví prezentaci ucelené části své disertace (kapitola, studie). Seminář tak slouží ne
jenom k podpoře pokroku v dizertaci, ale též jako prostor pro vzájemné vzdělávání studujících.
Seminář je organizován jako společná minikonference moderovaná vyučujícím, na níž studenti prezentují svůj
postup při řešení disertačního projektu a získávají zpětnou vazbu od svých kolegů. Záměrem je společně se
seznámit s různými fázemi a úrovněmi vědecké práce a prezentace vědeckých výstupů a získat zkušenosti s
vědeckou diskusí.
Předpokládáme postupné využívání mentorské podpory studentů vyšších ročníků pro prezentující v dřívějších fázích
doktorského studia, což zvýší vědecké a akademické dovednosti jak studentů prezentujících svůj vědecký pokrok,
tak těch, kteří poskytují mentorskou podporu.
Studenti budou také povzbuzováni, aby připravili prezentaci "rozpracované práce" na jedné z mezinárodních letních
akademií jako platformy pro výzkum sociální práce mezi začínajícími vědci. Je-li to nutné, výuka může proběhnout
online v MS Teams.
Last update: Jeníčková Jana, Ing., Ph.D. (27.01.2025)
Course completion requirements - Czech
Aktivní účast v diskuzích
Last update: Andělová Michaela, Bc. (23.03.2023)
Literature - Czech
Povinná:
Ashton, N.A., Kusch, M., McKenna, R., & Sodoma, K.A. (Eds.). Social Epistemology and Relativism (1st ed.) . : Routledge, 2020, s. ISBN .
Kuhn, Thomas S.. Struktura vědeckých revolucí. Praha: OIKOYMENH, 2022, 253 s. ISBN 978-80-7298-600-2.
Popper, Karl R.. Logika vědeckého bádání. Praha: Oikoymenh, 1997, 617 s. ISBN 80-86005-45-3.
Szapuová, Marianna. Situovaná veda : podoby a kontexty tvorby poznania. Bratislava: Centrum rodových štúdií, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, 2009, 318 s. ISBN 978-80-969389-7-1.
Šanderová, Jadwiga, Miltová, Alena. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách : několik zásad pro začátečníky. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005, 209 s. ISBN 80-86429-40-7.
Doporučená:
Audi, R.. The Sources of Knowledge. In Moser, Paul K. (ed.). The Oxford handbook of epistemology . Oxford: Oxford University Press, 2002, s. 71-94. ISBN 978-0-19-530170-0..
Berger, Peter L. Luckmann, Thomas. Sociální konstrukce reality : pojednání o sociologii vědění. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 1999, 214 s. ISBN 8085959461.
Fay, Brian. Současná filosofie sociálních věd : multikulturní přístup. Praha: SLON, 2002, 324 s. ISBN 80-86429-10-5.
Popper, Karl R.. Conjectures and refutations : the growth of scientific knowledge. London: Routledge Classics, 2002, 582 s. ISBN 9780415285940.
Single Boyle, P. . . Demystifiying Dissertation Writing : A Streamlined Process from Choice of Topic to Final Text. . Virginia : Stylus Publishing, 2009, 201 s. ISBN 978-1-57922-313-7.
Last update: Andělová Michaela, Bc. (19.03.2023)
Requirements to the exam - Czech
Prezentace odevzdaná po absolvované rozpravě a schválená školitelem (v případě potřeby po zapracování komentářů z diskuze).
Last update: Andělová Michaela, Bc. (23.03.2023)
Syllabus - Czech
Povinná: ASHTON, N.A., KUSCH, M., MCKENNA, R., & SODOMA, K.A. (EDS.). Social Epistemology and Relativism. Routledge, 2020, ISBN 0-429-58127-0. KUHN, THOMAS S.. Struktura vědeckých revolucí. Praha: OIKOYMENH, 2022, 253 s. ISBN 978-80-7298-600-2. POPPER, KARL R.. Logika vědeckého bádání. Praha: Oikoymenh, 1997, 617 s. ISBN 80-86005-45-3. SZAPUOVÁ, MARIANNA. Situovaná veda: podoby a kontexty tvorby poznania. Bratislava: Centrum rodových štúdií, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, 2009, 318 s. ISBN 978-80-969389-7-1. Citujeme s knihovnou aneb 10 citačních otázek ve spolupráci s Citace.com. Brno: Citace.com, 2019 [online]. Dostupné z: https://www.pablikado.cz/flowpaper/php/simple_document.php?subfolder=11/206066/JUAD5KSe86LekyZJ/&doc=plnyText.pdf SINGH, S. (2019). How Do You Analyse Sources in Academic Writing?:A Useful Guide for Highschoolers and Undergraduates [online]. Dostupné z: https://owlcation.com/humanities/How-To-Analyze-A-Source-In-History-For-Highschoolers ŠANDEROVÁ, JADWIGA, MILTOVÁ, ALENA. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách: několik zásad pro začátečníky. Praha: Sociologické nakladatelství, 2007, 209 s. ISBN 80-86429-40-7.
Doporučená: AUDI, R.. The Sources of Knowledge. In MOSER, PAUL K. (ED.). The Oxford handbook of epistemology. Oxford: Oxford University Press, 2002, s. -. ISBN 978-0-19-530170-0. BERGER, PETER L. LUCKMANN, THOMAS. Sociální konstrukce reality: pojednání o sociologii vědění. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 1999, 214 s. ISBN 8085959461. FAY, BRIAN. Současná filosofie sociálních věd: multikulturní přístup. Praha: SLON, 2002, 324 s. ISBN 80-86429-10-5. POPPER, KARL. Conjectures and refutations : the growth of scientific knowledge. London: Routledge Classics, 2002, 582 s. ISBN 9780415285940. SINGLE BOYLE, P. Demystifiying Dissertation Writing : A Streamlined Process from Choice of Topic to Final Text. Virginia: Stylus Publishing , LLC. 201 s. ISBN 978-1-57922-313-7.
Last update: Jeníčková Jana, Ing., Ph.D. (27.01.2025)