|
|
|
||
Předmět se zabývá hrou v ontogenezi člověka a její formativní a společenskou úlohou ve společnosti. Studenti si
prohloubí teoretické znalosti z různých okruhů her, které jsou nedílnou součástí programů výchovy v přírodě.
Praktická část předmětu je věnována přípravě, realizaci a hodnocení her.
Last update: Mejsnarová Linda, Mgr., Ph.D. (31.01.2019)
|
|
||
· Student rozumí problematice hry v ontogenezi člověka a její formativní a společenské úloze ve společnosti.
· Student zná různé dělení a okruhy her v přírodě, které jsou nedílnou součástí programů výchovy v přírodě.
· Student má přehled o různých způsobech hodnocení her a správně vedené reflexi.
· Prakticky student umí připravit, zrealizovat a zhodnotit vybrané hry v přírodě pro různé skupiny populace.
· Student umí zařadit vhodné hry do různých částí programů výchovy v přírodě. Last update: Krupková Dominika, Mgr. (13.10.2023)
|
|
||
BARTŮNĚK, D. Hry v přírodě s malými dětmi. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-539-3. BA BARTŮNĚK, D. Kniha her a činností v klubovně i venku. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-618-7. KA KAPLAN, A., BARTŮNĚK, D., NEUMAN, J. Skáčeme, běháme a hrajeme si na hřišti i pod střechou. Praha: Portál, 2003. 149 s. ISBN 80-7178-785-X. CAILLOIS, R. Hry a lidé. Praha: Studia Ypsilon, 1998. FINK, E. Oáza štěstí. Praha: Mladá fronta 1992. HRKAL, J., HANUŠ, R. (editoři). Zlatý fond her I. Výběr her a programů připravených pro kursy PŠL. Praha: Portál, 1998. CHOUR, J. Receptář her. Praha: Portál, 1999. NEUMAN, J. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Praha: Portál, 1998. NEUMAN, J. a kol. Turistika a sporty v přírodě: přehled základních znalostí a dovedností pro výchovu v přírodě. Praha: Portál, 2000. Neuman, J. Dobrodružné hry v tělocvičně. Praha: Portál 2001. 220 str. Neuman, J. Výchova v přírodě a hra. In Hanuš, R. (editor). Fenomén hry. Teoretické a metodické příspěvky k tématu hry. Olomouc: UP Olomouc, 2003, s. 49-53. Mazal, F. Pohybové hry. Olomouc: Hanex, 2000. ZAPLETAL, M.: Velká encyklopedie her 4 díly. Praha: Leprez,1995. Last update: Mejsnarová Linda, Mgr., Ph.D. (31.01.2019)
|
|
||
Témata přednášek: Pohled různých vědeckých disciplín na hru. Teoretické přístupy ke hře. Role hry v programech výchovy v přírodě na školách i ve volném čase. Přínos J. A. Komenského k využití her ve Role hry v programech výchovy v přírodě na školách i ve volném čase. Přínos J. A. Komenského k využití her ve vzdělávání. Různé přístupy k dělení her. Charakteristika jednotlivých skupin her využívaných ve výchově v přírodě. Hry pro různé skupiny populace. Zásady výběru hry, různé způsoby uvádění her. Volba skupin. Pravidla pro vedení hry. Různé způsoby hodnocení her. Podmínky pro úspěšnou reflexi. Psychohry a málo strukturované hry. Městské hry. Bojové hry. Zvláštnosti nočních her. Etapové hry
Témata seminářů: Základní bezpečnostní pravidla. Úprava prostředí, ochrana přírody. Dobrodružné hry v tělocvičně i učebně. Samostatná příprava a vedení vybrané hry. Písemný podklad. Výběr a příprava různých typů zpětnovazebního hodnocení odezvy a působení her na účastníky - reflexe. Vytvoření a realizace vlastní originální hry. Rozbor vybrané literatury pojednávající o problematice her. Last update: Mejsnarová Linda, Mgr., Ph.D. (31.01.2019)
|