|
|
|
||
The course deals with the game's ontogenesis and its formative and social role in society. Students will deepen their theoretical knowledge of various types of games which are integral to outdoor education programs. The practical part of the course is devoted to the preparation, implementation and evaluation of games.
Last update: Psohlavec Lukáš, Mgr. (04.02.2021)
|
|
||
The aim of the course is to acquaint students with the game as a phenomenon from the perspective of various disciplines and to acquaint them with other types of games in connection with the basic course, which is part of outdoor education programs. The course is practically focused - students will be involved in creating games, their introduction and management of feedback evaluation. Last update: Psohlavec Lukáš, Mgr. (04.02.2021)
|
|
||
Jednotlivé části potřebné k zakončení předmětu jsou bodovány, včetně docházky na přednášky a cvičení. K úspěšnému zakončení předmětu je potřebný daný počet bodů, který je součtem bodů získaných v rámci celého semestru a závěrečné zkoušky. Podrobnosti budou sděleny na první hodině.
Last update: Psohlavec Lukáš, Mgr. (31.01.2024)
|
|
||
BARTŮNĚK, D. Hry v přírodě s malými dětmi. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-539-3. Last update: Psohlavec Lukáš, Mgr. (23.02.2024)
|
|
||
Po úspěšném absolvování semestrálního předmětu doporučujeme studentům zapsat v rámci programů Celoživotního vzdělávání navazující "Kurz vedení her v přírodě", za který je možné získat 3 kredity za volitelný předmět (PSPP322) a který završí jejich přípravu Instruktora her Last update: Psohlavec Lukáš, Mgr. (18.10.2023)
|
|
||
Témata přednášek: 1. Teoretické přístupy ke hře. Pohledy různých autorů na hru. 2. Role hry v programech výchovy v přírodě na školách i ve volném čase. 3. Různé přístupy k dělení her. Charakteristika jednotlivých skupin her využívaných ve výchově v přírodě. 4. Hry pro různé skupiny populace. 5. Zásady výběru hry, různé způsoby uvádění her, motivace. Volba skupin. Pravidla pro vedení hry. 6. Různé způsoby hodnocení her. Podmínky pro úspěšnou reflexi. 7. Dramaturgie herních programů.
Témata seminářů: 1. Základní bezpečnostní pravidla. Úprava prostředí, ochrana přírody. 2. Dobrodružné hry v tělocvičně i učebně. 3. Psychohry a málo strukturované hry. Městské hry. Bojové hry. Zvláštnosti nočních her. Etapové hry. 4. Samostatná příprava a vedení vybrané hry. Písemný podklad. 5. Výběr a příprava různých typů zpětnovazebního hodnocení, odezvy a působení her na účastníky. 6. Vytvoření a realizace vlastní originální hry. 7. Rozbor vybrané literatury pojednávající o problematice her Last update: Psohlavec Lukáš, Mgr. (08.10.2021)
|
|
||
Kód MS Teams: dzp5l0c Moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=9846 Last update: Psohlavec Lukáš, Mgr. (19.01.2021)
|
|
||
Předmět je určen studentům specializace Výchova v přírodě po absolvování základního povinného kurzu PSPP369 Teorie a základy didaktiky turistiky a sportů v přírodě kurz a předmětu "Výchova v přírodě - úvod- PSPP371" Last update: Psohlavec Lukáš, Mgr. (19.01.2021)
|