|
|
|
||
Získat základní poznatky a odbornou způsobilost k trenérskému působení u družstev mládeže a dospělých na
úrovni výkonnostního fotbalu. Seznámit se s úlohou a postavením trenéra v tréninkovém procesu, základními
přístupy k teoretickému i praktickému pojetí herního výkonu (s technologií tréninkového procesu).
Last update: Mejsnarová Linda, Mgr., Ph.D. (05.02.2019)
|
|
||
Student je schopný vysvětlit pojetí herního výkonu ve fotbale, determinovat jeho faktory a vysvětlit jeho obsah Student je schopen identifikovat složky rozvoje osobnosti hráče v průběhu dlouhodobého tréninkového procesu ve fotbale a zároveň je schopen identifikovat a vysvětlit požadavky kladené na osobnost trenéra Student je schopen vymezit specifika tréninkového procesu dětí v odlišných věkových kategoriích týkající se pravidel hry, obsahové náplně tréninku a vývojových zákonitostí Student dokáže v praxi demonstrovat a vysvětlit základní herní činnosti a kombinace v prostředí herního nácviku a je schopen kontrolovat jejich správnost v herním tréninku Student dokáže v praxi demonstrovat a vysvětlit cvičení a pohybové hry zaměřené na komplexní rozvoj pohybových schopností a je schopen kontrolovat jejich správnost Last update: Kokštejn Jakub, Mgr., Ph.D. (26.09.2023)
|
|
||
PLACHÝ, A. a kol. Pravidla fotbalu malých forem a pedagogicko-organizační manuál: mladší přípravky 4+1, starší přípravky 5+1, mladší žáci 7+1. Praha: Pro Fotbalovou asociaci České republiky vydalo nakl. Olympia, 2011. ISBN 978-80-7376-312-1. PLACHÝ, A. and L. PROCHÁZKA. Učebnice fotbalu: pro trenéry dětí (4-13 let). Praha: Mladá fronta, 2014. Edice Českého olympijského výboru. ISBN 978-80-204-3477-7. VOTÍK, J., Trenér fotbalu "B" UEFA licence. Vyd. 2. Praha: Olympia, 2005. ISBN 80-7033-921-7. VOTÍK, J., ZALABÁK, J. Fotbalový trenér: Základní průvodce fotbalem. Praha: Grada. 2011. FAJFER, Zdeněk. Trenér fotbalu mládeže (6-15 let). Praha: Olympia, 2005. ISBN 80-7033-933-0. PERIČ, T. and A. LEVITOVÁ. Sportovní příprava dětí 2: zásobník cvičení. Nové, aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012. Děti a sport. ISBN 978-80-247-4219-9. Seeger, F. The soccer games and drills compendium: 350 smart and practical games to form intelligent players - for all levels. London: Meyer & Meyer Sport (UK) Ltd. 2016. JARVIS, M. Strength and Conditioning for Football. Edtion ed.: Bloomsbury Publishing, 2015. ISBN 1472913329. STRUDWICK, A. Soccer Science. Edtion ed.: Human Kinetics, 2016. ISBN 1450496792. THADANI, S. Soccer conditioning. Edtion ed.: Bloomsbury Publishing, 2015. ISBN 1408109581. Last update: Mejsnarová Linda, Mgr., Ph.D. (05.02.2019)
|
|
||
Aktivní účast ve výuce (maximálně 4 povolené absence) Videorozbor vlastní tréninkové jednotky Didaktický výstup na zadané téma Vedení elektronického tréninkového deníku v programu XPS Ustní/písemná zkouška Last update: Kokštejn Jakub, Mgr., Ph.D. (30.09.2023)
|
|
||
Praxe: 1. HČJ – manipulace s míčem, vedení míče, obcházení soupeře 2. HČJ – obcházení soupeře, soubojové aktivity 1na1 (útok i obrana) 3. HČJ – zpracování míče, převzetí míče, přihrávání 4. HČJ – Střelba, hlavičkování 5. Hry malých forem, bagovky, poziční hry, přečíslení a podčíslení útočníků (přípravka, žáci) 6. Hry malých forem, bagovky, poziční hry, přečíslení a podčíslení útočníků (přípravka, žáci) 7. Rychlostně-obratnostně-silová cvičení (přípravky, žáci) 8. Útočné a obranné herní kombinace (žáci) 9. Útočné a obranné herní kombinace (žáci) 10. Standardní situace v herním tréninku 11. Střední a velké formáty průpravných her; taktická témata velkého fotbalu (způsoby hry v pásmech; herní systémy; fáze a úseky hry) 12. Střední a velké formáty průpravných her; taktická témata velkého fotbalu (způsoby hry v pásmech; herní systémy; fáze a úseky hry) 13. Metodické výstupy studentů 14. Metodické výstupy studentů Teorie: 1. Úvod, studijní požadavky a obsah výuky, systém licencí trenéra fotbalu FAČR 2. Současné pojetí THV a IHV; druhy tréninkového procesu; rozdíly děti vs. dospělý; 3. Pedagogické zásady a metody při vedení dětí, první pomoc 4. Rozvoj samostatnosti, sebedůvěry a vůle, spolupráce, učenlivosti 5. Tréninkový proces – předpřípravky 4 – 7 let (struktura a náplň TJ, věková specifika) 6. Osobnost trenéra, koučink, vedení týmu 7. Tréninkový proces – mladší a starší přípravky (struktura a náplň TJ, věková specifika) 8. Tréninkový proces – mladší a starší přípravky (struktura a náplň TJ, věková specifika) 9. Didaktické metody, postupy a formy 10. Tréninkový proces – mladší žáci (struktura a náplň TJ, věková specifika); Pravidla her malých forem (4+1, 5+1, 7+1, 8+1) 11. Tréninkový proces – mladší žáci (struktura a náplň TJ, věková specifika); Pravidla her malých forem (4+1, 5+1, 7+1, 8+1) 12. Didaktické styly, motorické učení – herní nácvik a herní trénink 13. Obranné a útočné kombinace, způsoby učení, věková specifika 14. Základní rozestavení a způsoby hry v rozestavení 4+1, 5+1, 7+1 a 8+1 Last update: Kokštejn Jakub, Mgr., Ph.D. (25.10.2023)
|