|
|
|
||
The content of the subject expands the theoretical knowledge, practical skills and didactic competence of students in the creation of movement programs in water. These programs are focused on swimming lessons, movement training in water, aqua-fitness, health swimming or programs with experiential content that can be used both in school physical education and in the environment of leisure activities or sports. The structuring of the curriculum, illustrative examples and practical exercises enable students to apply the acquired knowledge, skills and didactic competence to the management of programs with this content. A graduate of the course is able to independently and creatively create and implement programs for different groups of the population, focused on the cultivation of movement expression in water, the development of muscular fitness or movement hypokinesis.
Last update: Hubená Kristýna, PhDr., Ph.D. (29.08.2023)
|
|
||
The aim of the subject is the development of didactic skills acquired in the bachelor's study during the creation of selected movement programs in water, with an emphasis on programs focused on swimming education. Last update: Hubená Kristýna, PhDr., Ph.D. (29.06.2023)
|
|
||
BĚLKOVÁ-PREISLEROVÁ, T. Plavání: zdokonalovací plavecká výuka. Praha: NS Svoboda, 1998. BENEŠOVÁ, M. Cvičení ve vodě: aquagymnastika, 2. vyd. Praha: Česká asociace Sport pro všechny, 1997. 69 s. BRODY, L. T., GEIGE, P. R. (Eds.). Aquatic Exercise for Rehabilitation and Training. USA: Human Kinetics, 2009. ČECHOVSKÁ, I. Didaktika plavání. Zdravotní plavání. Dostupné z: https://ftvs.cuni.cz/FTVS-1320.html. ČECHOVSKÁ, I., BRTNÍK, T., KRAMPEROVÁ, V. (Eds.) Aktualizované poznatky ČECHOVSKÁ, I., JURÁK, D., POKORNÁ, J. Plavání. Pohybový trénink ve vodě. Praha: Karolinum, 2012. 90 s. ISBN978-80-246-1948-4. ČECHOVSKÁ, I., MILER, T. (Eds.) Didaktika plavání Vybrané kapitoly. Praha: Karolinum, 2019. 305 s. ISBN 978-80-246-4283-3. ČECHOVSKÁ, I., NOVOTNÁ, V., MILEROVÁ, H. Aqua-fitness. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0462-5. HUBENÁ, K. Diagnostika didaktických kompetencí studentů UK FTVS. Disertační práce. Praha: FTVS UK, 2018. HUBENÁ, K. Školní plavecká výuka – problematika managementu heterogenní skupiny (přednáška), Didaktika plavání, studijní program TVS se zaměřením na vzdělávání, FTVS UK, Praha, 16.3.2022. KRAMPEROVÁ, V. Vliv aerobního pohybového programu ve vodě na úroveň zdravotně orientované tělesné zdatnosti a kvality života seniorek. Praha, 2019 Disertační práce. Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu. NOVOTNÁ, V., ČECHOVSKÁ, I., BUNC, V. Fit programy pro ženy. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1191-5. PESLOVÁ, E., Organizace pohybového programu aqua-fitness (přednáška), Didaktika plavání, studijní program TVS se zaměřením na vzdělávání, FTVS UK, Praha, 30. 3. 2022 POKORNÁ, J ., Organizace pohybového programu ve vodě se zaměřením na pohybový trénink (přednáška), Didaktika plavání, studijní program TVS se zaměřením na vzdělávání, FTVS UK, Praha, 16. 2. 2022 PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2003. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. 2017 [online]. Praha: MŠMT. Last update: Hojka Vladimír, Mgr., Ph.D. (28.08.2023)
|
|
||
Zápočtové požadavky: · 85% aktivní účast na přednáškách i na seminářích · konzultovaný a pozitivně hodnocený didaktický výstup na zadané téma · hospitace a praxe v plavecké výuce · test plavecké všestrannosti 300 m v časovém limitu muži 7:30, ženy 8:30 Zkouška: · písemný vědomostní test a ústní zkouška Last update: Hojka Vladimír, Mgr., Ph.D. (30.08.2023)
|
|
||
Výuka je realizována v rozsahu 1/1, což představuje 7 devadesátiminutových přednášek Každý seminář poskytuje teoretické zázemí dílčích témat pro optimální zvládnutí žádané problematiky. Předmět nabízí rozsáhlou podporu v prostředí Moodle II, kde jsou obsaženy všechny podpůrné materiály a odkazy k důležitým zdrojům. V případě zavedení distanční nebo hybridní formy vzdělávání je část výuky realizována prostřednictvím nástroje MS Teams. Předmět je zaměřen převážně prakticky. Studenti připravují a přímo vedou vyučovací jednotku, jsou často zapojování do diskuze, hodnocení a podání zpětné vazby. Mají také možnost účastnit se lekce v reálné plavecké výuce prostřednictvím spolupráce s vybranými plaveckými školami. Hodinová dotace pro praktická cvičení je rozdělena do těchto oblastí: · Diagnostika techniky plaveckých způsobů a plavecké zdatnosti (4 lekce) · Organizace pohybových programů ve vodě s různým zaměřením (9 lekcí) · Hospitace v plavecké výuce. (1 lekce) Přednášky 1. Úvod do předmětu, organizace studia. Benefity pohybových aktivit ve vodě. 2. Organizace pohybového programu ve vodě se zaměřením na plavecké vzdělávání. 3. Organizace pohybového programu ve vodě se zaměřením na pohybový trénink ve vodě. 4. Současná didaktika plavání. 5. Školní plavecká výuka - problematika managementu heterogenní skupiny. 6. Organizace pohybových programů aqua-fitness. 7. Organizace zdravotně zaměřených pohybových programů ve vodě. Semináře 1. Ověřování plavecké úrovně (pohybové testy ve vodě). Diagnostika plavecké kompetence, techniky plavecké lokomoce, diagnostika pro potřeby zpětné vazby. Standardizované škály. 2. Diagnostika techniky plaveckých způsobů a plavecké zdatnosti. Komplexní expertní posouzení pohybového projevu, Nejčastější chyby v technice plaveckých způsobů, korekce chyb. Organizace Cooperova testu plavecké vytrvalosti. 3. Vedení vyučovací jednotky školního plavání – základní a středoškolské vzdělávání. Organizace programu ve vodě zaměřeného na korekci chyb u plaveckých způsobů pro žáky 4. Vedení vyučovací jednotky se zaměřením na záchranné plavání, zážitkové programy. 5. Vedení vyučovací jednotky se zaměřením na zdravotně orientované plavání a aqua-fitness. 6. Vedení vyučovací jednotky s využitím pohybového tréninku. Organizace pohybového programu ve vodě zaměřeného na pohybový trénink ve vodě – nepřerušované a přerušované tréninkové metody. 7. Hospitace v plavecké výuce 8. – 14. Didaktické výstupy studentů. Dokument vznikl v rámci realizace projektu: Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK; reg. č. projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19-068/0016093 Last update: Hojka Vladimír, Mgr., Ph.D. (30.08.2023)
|
|
||
https://dl2.cuni.cz/pluginfile.php/387211/mod_resource/content/1/NMgr%20aqua%2021.pdf Last update: Hojka Vladimír, Mgr., Ph.D. (28.08.2023)
|