|
|
|
||
The course introduces students to the methods, techniques and ways of market analysis. These analyzes include both qualitative and quantitative research methods focusing on areas such as consumer behavior, the behavior of competitors, market characteristics, internal analysis of companies and other marketing research.
Last update: Voráček Josef, PhDr., Ph.D. (27.01.2021)
|
|
||
Po úspěšném absolvování předmětu bude student schopen:
• vysvětlit a následně aplikovat jednotlivé metody a strategické analýzy týkající se vnějšího prostředí firmy,
• vysvětlit a následně aplikovat jednotlivé metody a strategické analýzy týkající se vnitřního prostředí firmy,
• vyhledat informace a relevantní náležitosti pro kvalifikované zpracování strategické analýzy,
• navrhnout doporučení marketingových strategií na základě provedených strategických analýz,
• zdůvodnit potřebnost realizace marketingového výzkumu a sestavit jeho základní zadání. Last update: Opelík Daniel, Mgr. et Mgr. Ing. (24.12.2021)
|
|
||
• aktivní docházka na semináře
• zpracování úkolů prezentovaných na seminářích (včetně vypracování otázek vyplývajících z pracovních listů)
• zpracování strategické situační analýzy organizace
• úspěšné absolvování zkouškového testu Last update: Opelík Daniel, Mgr. et Mgr. Ing. (28.01.2022)
|
|
||
Základní: Grasseová, M. (2012). Analýza podniku v rukou manažera: 33 nejpoužívanějších metod strategického řízení (2. vyd.). Brno: BizBooks. Varmus, M., Kubina, M., & Adámik, R. (2021). Strategic Sport Management: Sustainability of Sports Clubs. Springer Nature. O’Brien, D., Parent, M. M., Ferkins, L., & Gowthorp, L. (2019). Strategic management in sport. Routledge. Last update: Opelík Daniel, Mgr. et Mgr. Ing. (24.01.2023)
|
|
||
Přednášky: 1. Moderní podnikatelské koncepce v kontextu marketingu, strategický přístup 2. Trendy v globálním prostředí, strategická situační analýzy organizace 3. Analýza vnějšího prostředí firmy, makrookolí 4. Analýza vnějšího prostředí firmy, mikrookolí 5. Portfolio analýza 6. Analýza životního cyklu odvětví v kontextu životních cyklů produktu 7. Interní analýza firmy 8. Shrnutí výsledků situační analýzy, SWOT analýza
Semináře: 1. Typy a varianty marketingových strategií 2. Systémy pro strategickou segmentaci, marketingový výzkum positioningu 3. Cenové strategie a jejich analýzy 4. Marketingový výzkum, brief 5. Marketingový výzkum formou kvalitativních šetření 6. Marketingová strategie pro mezinárodní trhy 7. Prezentace projektů Last update: Opelík Daniel, Mgr. et Mgr. Ing. (07.01.2022)
|
|
||
Pro případnou distribuci materiálů či testování bude využito platformy MOODLE (přihlášení skrze SIS). Last update: Opelík Daniel, Mgr. et Mgr. Ing. (24.01.2023)
|