|
|
|
||
The course shows characteristics of social groups and their dynamics. Students learn theoretic background to conduct simple diagnostic surveys focused on individual and group description. They gain knowledge necessary to realize the surveys, to analyze obtained data and to find correct interpretation.
Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (30.07.2014)
|
|
||
HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha, Grada 2007. ISBN 978-80-247-1168-3
HADJ-MOUSSOVÁ, Z. Sociální psychologie.Praha: Univerzita Karlova v Praze-Pedagogická fakulta, 2003. ISBN 80-7290-118-4.
HADJ-MOUSSOVÁ, Z. Pedagogická psychologie pro vychovatele. Praha: Univerzita Karlova v Praze-Pedagogická fakulta, 2006. ISBN 80-7290-243-1.
NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie. 2. vyd. rozš. a přeprac. Praha : Academia, 2009. 498 s. ISBN 978-80-200-1679-9.
VÝROST, J.; SLAMĚNÍK, I. Sociální psychologie. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1428-8
Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (30.07.2014)
|
|
||
Ústní zkouška v rozsahu doporučené literatury. Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (30.07.2014)
|
|
||
1. Sociální vztahy ve věkově homogenní a nehomogenní skupině, zvláštnosti osobních a skupinových vztahů. 2. Diagnostika sociálních vazeb. 3. Autorita a její přijetí skupinou. 4. Pedagogicko-psychologické otázky rozvíjení schopností a dovedností, tvořivosti, motivace, zájmu. 5. Utváření hodnotového systému. 6. Modely způsobů výchovy, vývoj dětí při různých formách způsobů výchovy. 7. Možnosti vyrovnávání se s náročnými životními situacemi. Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (30.07.2014)
|