|
|
|
||
Practice introduces students to specific school environment as it structures the demands on a teacher. Students will first go through the situations of art education from the position of observer, later, in co-operation with a faculty teacher, in the role of a teacher. Independent supervision of a lesson is carried out in collaboration with the faculty teacher and follows his teaching plan. Students learn to build up a lesson within the thematic unit so that they can verify their own learning goals. Practice is primarily focused on developing and consolidating the basic skills needed for preparation, lesson guiding and its effective reflection.
Last update: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (03.02.2021)
|
|
||
Portfolio z praxe; prezentace a reflexe výsledků praxe; při trvání distanční výuky budou požadavky přizpůsobeny možnostem škol a studentů: záznamy z účasti na distnční výuce;+ náhradní formy vyučování; analýza realizovaných hodin ze záznamů Last update: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (03.02.2021)
|
|
||
HAZUKOVÁ, H., ŠAMŠULA, P.: Didaktika výtvarné výchovy I. UK Ped F, Praha 2005. KITZBERGEROVÁ, L. Didaktika výtvarné výchovy. [online]. Praha: PedF UK v Praze, 2014. [cit. 2015-10.18]. Dostupné z WWW: < http://vzdelavani-dvpp.eu/download/opory/final/26_kitzbergova.pdf> Rámcový vzdělávací program pro základní školy, upravená verze, Praha, 2013. Rámcový vzdělávací program pro gymnázia, Praha, 2007 ROESELOVÁ, V.: Didaktika výtvarné výchovy V. UK Ped F, Praha 2001. ROESELOVÁ, V.: Námět ve výtvarné výchově. SARAH, Praha 1995. SLAVÍK, J.: Kapitoly z výtvarné výchovy II. Hodnota, osobnost, motivace. UK Ped F, Praha 1994 SLAVÍK, J.: Didaktika výtvarné výchovy III. UK Ped F, Praha 1990. Last update: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (03.02.2021)
|
|
||
ÚNOR-BŘEZEN: BŘEZEN-DUBEN: DUBEN-KVĚTEN: Last update: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (03.02.2021)
|