|
|
|
||
Cílem kurzu je představit výzkumně podložené poznatky důležité pro porozumění zákonitostí procesu osvojování cizího jazyka. Konkrétně se kurz zaměří na seznámení studentů se základní terminologií dané problematiky a bilingvismu, a na shody a rozdíly v rozvoji mateřského a cizího (druhého) jazyka. Představeny a kriticky reflektovány budou teoretické modely osvojování cizího jazyka. Kromě postižení univerzálních procesů bude prostor věnován individuálním rozdílům. Témata kurzu budou probírána a diskutována s důrazem na možnost praktického využití získaných znalostí v profesi školního a poradenského psychologa. 1. Psychologické aspekty výuky cizího jazyka, 2. Rozvoj mateřského jazyka, 3. Rozvoj druhého/cizího jazyka, 4. Bilingvismus, 5. Individuální a věkové rozdíly žáků ve výuce cizího jazyka, 6. Skupiny žáků s problémy ve výuce cizího jazyka, 7. Poradenská podpora u žáků s problémy v rozvoji cizího jazyka. Last update: Kucharská Anna, doc. PhDr. PaedDr., Ph.D. (09.04.2020)
|
|
||
BENATI, Alessandro; ANGELOVSKA, Tanja. Second language acquisition: a theoretical introduction to real world applications. London, UK: Bloomsbury Publishing Company, 2016. DEKEYSER, Robert (Ed) Practice in a Second Language: Perspectives from Applied Linguistics and Cognitive Psychology. Cambridge: Cambridge University Press, 2007. doi:10.1017/CBO9780511667275 DÖRNYEI, Zoltán. The psychology of second language acquisition. Oxford: Oxford University Press, 2009. 356 pp. LIGHTBOWN, Patsy M.; SPADA, Nina. How languages are learned. Oxford : Oxford University Press, 2013. LOJOVÁ, Gabriela; VLČKOVÁ, Kateřina. Styly a strategie učení ve výuce cizích jazyků. Praha: Portál, 2011. ROBINSON, Peter Jake; ELLIS, Nick C. (Ed.). Handbook of Cognitive Linguistics and Second Language Acquisition. New York: Routledge, 2008. SKEHAN, Peter. (1998). A Cognitive Approach to Language Learning. Oxford: Oxford University Press, 1998. ŠPAČKOVÁ, Klára; KUCHARSKÁ, Anna. Nabývání rovin cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení. Pedagogika. Počáteční gramotnost. 2012, vol. 52, n. 1-2, p. 190-204. ISSN 0031-3815
Last update: Špačková Klára, PhDr., Ph.D. (01.02.2020)
|