|
|
|
||
Students select their individual theme of research interest (preferably that of their diploma theses). Then they proceed with scholarly literature retrieval in two or more media (library catalogue, database of periodicals, relevant handbook or encyclopedia, relevant periodical); they assemble a preliminary bibliography; and using at least two titles write a theoretical paper presenting the results of their analytical reading. The target is practicing analytical work with texts of scholarly literature as if they were empirical data, cultivating sensitivity to the difference between primary a secondary literature in relation to the theme of research, and cultivating sensitivity to the difference between reading for examinations in encyclopedic knowledge and reading for cultivating theoretical sensitivity in one's own research.
Last update: Klusák Miroslav, PhDr., CSc. (26.01.2023)
|
|
||
Cílem je praxe v analytické práci s odbornými texty jako s empirickými daty, kultivace citlivosti pro rozdíly mezi primární a sekundární literaturou a kultivace smyslu pro rozdíl mezi studiem pro zkoušky z encyklopedických znalostí a pro rozvoj teoretické citlivosti ve vlastním výzkumu. Slouží jako pomoc při koncipování zejména teoretické části DP. Last update: Kučera Miloš, doc. PhDr., CSc. (07.09.2024)
|
|
||
Celková časová zátěž 120; přímá výuka/cvičení 12; příprava na cvičení 24; seminární práce 84.
V případě zákazu výuky na učebně bude distanční výuka probíhat s oporou o kurz Psychologický výzkum: teoretická citlivost v Moodlu - https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=10256 Last update: Klusák Miroslav, PhDr., CSc. (14.09.2021)
|
|
||
Účast na seminářích a text teoretické studie povahy materiálové práce (vs. přehledová studie či esej), rozsahu cca 10 - 20 stran a kvality publikovatelné (vs. draft) - podrobněji popsaná v sylabu. Last update: Viktorová Ida, PhDr., Ph.D. (06.09.2024)
|
|
||
STRAUSS, Anselm; CORBINOVÁ, Juliet. Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice, Albert. 1999. GLASER, Barney. Theoretical sensitivity. Mill Valley, Sociology Press, 1978. GLASER, Barney; STRAUSS, Anselm. The discovery of grounded theory. Chicago, Aldine, 1968. STRAUSS, Anselm. Qualitative analysis for social scientists. New York, Cambridge University Press, 1987. SALDAÑA, Johnny. The coding manual for qualitative researchers. Third edition. London, SAGE Publications, 2016. Last update: Sotáková Hana, PhDr., Ph.D. (28.01.2020)
|
|
||
Členění předmětu: PRVNÍ BLOK V prvním, úvodním bloku jsou studenti seznámeni se strukturou předmětu: jeho začleněním ve studiu - retrospektivní a prospektivní vazby; harmonogramem standardního postupu; dělbou práce vyučujících - vedení seminářů x vedení jednotlivých prací; základními parametry textu teoretické studie předkládané k zápočtu. Zvolí si téma a vypracují memorandum o své motivaci k jeho studiu; získají vedoucího jejich individuální práce; který ji také započítává. DRUHÝ BLOK Ve druhém, vlastním výzkumném bloku studenti provedou rešerši k vybranému tématu a sepíší o ní memorandum pro svého vedoucího; po konzultaci prostudují výchozí pramen, sepíší memorandum s jeho rozborem, s argumentací výběru druhého literárního pramene a s otázkou motivující jeho studium; a s originálem textu jej předloží svému vedoucímu; a to tak, aby v polovině semestru mohli přejít ke třetímu, závěrečnému bloku práce. TŘETÍ BLOK Ve třetím bloku, výzkumném a závěrečném, studenti zpracují chybějící části celé studie dle předepsané osnovy, a to tak, aby jej jako draft předložený vedoucímu i s originálem druhého textu, po konzultaci mohli dopracovat do publikovatelné podoby do konce semestru. Last update: Kucharská Anna, doc. PhDr. PaedDr., Ph.D. (13.09.2021)
|
|
||
Výsledky učení: 1) řešerše odborné literatury pro DP; 2) analýza a zhodnocení relevance daného literárního pramene; 3) volba pramene pro DP Last update: Kučera Miloš, doc. PhDr., CSc. (07.09.2024)
|