|
|
|
||
The goal of the course is to acquaint student teachers with working with pupils talented in mathematics or pupils with learning disabilities so that they are able to take into account their individual characteristics.
Last update: STEHLIKO (26.03.2019)
|
|
||
Pokud nebude možná prezenční výuka, bude výuka probírat v Zoomu. Last update: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (29.01.2022)
|
|
||
Patáková, E. Metody tvorby úloh pro nadané žáky. Praha: PedF UK, 2013 Ročenky MO Ročenky matematického klokana Konferenční sborníky - Ani jeden matematický talent nazmar BLAŽKOVÁ, R. Specifické vývojové poruchy učení a možnosti podpory žáků se specifickými vzdělávacími potřebami v matematice. In Podíl učitele matematiky na tvorbě ŠVP. Materiály k projektu ESF. 1. vyd. Praha : JČMF, 2006. s. 1-31. CD ROM, ISBN 80-7015-097-1. ISBN 80-7015-085-8. BLAŽKOVÁ, R. a kol. Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-89-3 Doporučená literatura ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-544-X POKORNÁ, V. Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-326-9 Last update: STEHLIKO (26.03.2019)
|
|
||
Seiminární práce a dílčí úkoly zadané v Moodle. Last update: STEHLIKO (31.01.2019)
|
|
||
1. Talent, giftedness, mathematical talent, didactic methods for work with such pupils. Mathematics lessons and out of school activities such as mathematical competitions. 2. Pupils with learning disabilities (dyslexy, dysgraphy, dysortography, dyskalkuly). Tools and techniques of compensations in mathematics lessons. 3. Individual learning plans and pupils with special needs in curricular documents. Experts in the above fields will take part in some lectures. Last update: STEHLIKO (26.03.2019)
|