|
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty se současnými technickými prostředky, resp. digitálními technologiemi, využívanými pro podporu a zvýšení efektivity edukačního procesu, resp. jejich komplexním řešením, parametrů, specifik a funkční implementací do edukačního procesu. Posláním tohoto předmětu je rozvinout schopnost studentů didakticky vhodným způsobem uplatnit nabyté, resp. systemizované technologické znalosti a dovednosti a vytvořit předpoklady pro další rozvoj schopností efektivního uplatnění technických prostředků a didaktických materiálů ve vzdělávání.
Z hlediska obsahu se předmět orientuje na oblast promítací techniky ve škole, prezentačních systémů ve výuce, prostředků pro poskytování zpětné vazby, řídícími systémy, interaktivní technikou a mobilními dotykovými zařízeními ve třídě, resp. jejich charakteristickými vlastnostmi a specifickými rysy jak technickými tak z pohledu edukace, didaktických aspektů a specifik vzhledem k edukačnímu procesu.
Last update: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (05.09.2019)
|
|
||
BETCHER, Chris a Mal LEE. The interactive whiteboard revolution: teaching with IWBs. Camberwell, Vic.: ACER Press, 2009, x, ISBN 0864318170. DOSTÁL, Jiří, ed. Nové technologie ve vzdělávání: vzdělávací software a interaktivní tabule. Olomouc: Univerzita Palackého, 2011. ISBN 978-80-244-2720-1. JENNY GAGE. How to use an interactive whiteboard really effectively in your secondary classroom. Reprint. NEUMAJER, Ondřej. Informační a komunikační technologie ve škole pro vedení škol a ICT metodiky. Praha : VÚP, 2010. 71 s. ISBN 978-80-87000-31-1. NEUMAJER, Ondřej, Lucie ROHLÍKOVÁ a Jiří ZOUNEK. Učíme se s tabletem: využití mobilních technologií ve vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer, 2015. ISBN 978-80-7478-768-3. RAMBOUSEK, V. Edukační technologie : sylaby. Praha : UK v Praze, Pedagogická fakulta, 2015. ROTPORT, M. Didaktická technika. Praha: Vysoká škole ekonomická, 2003. ISBN 80-245-0481-2. SZOTKOWSKI, René. Od běžné školní tabule k tabuli interaktivní: z pohledu učitele základní a střední školy. Brno: Paido, 2013. ISBN 978-80-7315-247-5. Last update: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (05.09.2019)
|
|
||
https://moodle.it.pedf.cuni.cz/course/view.php?id=1912 Pro účely hodnocení RVH je nastaven přístup pro hosta s heslem: akreditace Last update: Battistová Eva, PaedDr. (09.01.2020)
|