|
|
|
||
The aim of this subject is to complete the knowledge and skill base of German language didactics in the line of compulsory subjects. After completing the course, students are able to choose suitable and adequate procedures from the point of view of the different composition of the target group of pupils with the aim of implementing an individual and differentiated approach. Students prepare and implement the teaching of one lesson, the teaching is recorded on video with the subsequent provision of feedback by the teacher, peer assessment and self-assessment. During the course, students create a portfolio of their previous research from professional literature, a description of practical teaching experience within practice and formulate their own attitudes towards German language teaching in primary and secondary schools in the portfolio. At the end, they defend their overall portfolio. The course content includes the following topics: Individualization and differentiation in the teaching of the German language. Teaching the German language to pupils with specific learning needs - pupils with specific learning disabilities, gifted pupils. The current status of the new secondary school leaving certificate. Motivation. Learning strategies and styles and their development and support in teaching German.
Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (08.09.2024)
|
|
||
Studující:
Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (08.09.2024)
|
|
||
Předmět je ukončen zápočtem. Pro udělení zápočtu je třeba splnit:
Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (17.09.2024)
|
|
||
JANÍKOVÁ, V., HANUŠOVÁ, S., GRENAROVÁ, R., KYLOUŠKOVÁ, H. Výuka cizích jazyků v inkluzivní třídě. Brno: Masarykova Univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6580-2. Evropské jazykové portfolio. (do 11 let). Plzeň: FRAUS, 2007. ISBN 80-7238-216-0. HENRICI, G., RIEMER, C. Einführung in die Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache mit Videobeispielen. 3. unveränderte Aufl. Band 1, 2. Hohengehren: Schneider Verlag, 2001. ISBN 3-87116-796-7, 3-87116-797-5. BIMMEL, P., RAMPILLON, U. Lernerautonomie und Lernstrategien. Fernstudieneinheit 23. München: Goethe-Institut, Langenscheidt, 2000. ISBN 3-468-49651-6. KOEPPEL, R. Deutsch als Fremdsprache – Spracherwerblich reflektierte Unterrichtspraxis. 2. Überarb. Aufl. Hohengehren: Schneider Verlag, 2013. ISBN 978-3-8340-1185-5. RÖSLER, D. Deutsch als Fremdsprache : Eine Einführung. Stuttgart: J.B. Metzler, 2012. ISBN 978-3-476-02300-1. BARKOWSKI, H., KRUMM, H.J. (Hg.) Fachlexikon Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Tübingen: Francke (UTB), 2010. ISBN 978-3-8252-8422-0. KRUMM, H.J., FANDRYCH, Chr., HUFEISEN, B., RIEMER, C. (Hg.) Deutsch als Fremd- und Zweitsprache : Ein Internationales Handbuch. Berlin, New York: de Gruyter, 2010. ISBN 978-3-1102-4024-5. ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha: Portál, 1994. ISBN 80-7178-317-X. Společný evropský referenční rámec pro jazyky: Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Council of Europe. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0404-4. Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
Témata: Individualizace a diferenciace ve výuce německého jazyka. Výuka německého jazyka u žáků se specifickými potřebami učení - žáci se specifickými poruchami učení, nadaní žáci. Aktuální stav nové maturity na středních školách. Motivace. Strategie a styly učení a jejich rozvoj a podpora ve výuce němčiny. Microteaching. Prezentace porfolií. Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (08.09.2024)
|
|
||
Studující:
Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (17.09.2024)
|