|
|
|
||
Předmět dovoluje studentům praktické ověření jejich schopnosti aplikovat teoretické znalosti i praktické dovednosti ve výuce, tentokrát na střední škole či odpovídajících stupních víceletých gymnázií. Student se setká s reálným výchovně-vyučovacím procesem, ve kterém bude rozvíjet jazykové prostředky i řečové dovednosti na vyšší jazykové úrovni. Student během praxe vykonává všechny činnosti spojené s výukou i ostatními povinnostmi učitele. Rozvine tak nejen svou schopnost řídit výchovně-vzdělávací proces, ale i schopnost reflexe, (sebe)hodnocení či administrativní dovednosti. Svou aktivitu student konzultuje s vedoucím učitelem na škole i s oborovým didaktikem. Praxe je završena detailní a komplexní reflexí s ostatními studenty, oborovým didaktikem, případně dalšími experty z praxe. Předmět je propojen s předmětem Didaktika francouzského jazyka III.
Témata: Specifika výuky FJ na střední škole; Vedení třídy, práce se skupinou; Evaluace (DELF, státní maturita); Zapojení ICT do výuky; Motivace a aktivizace studenta; Kurikulum (SERRJ, RVP G), evaluace a autoevaluace; Práce s jazykovými prostředky a řečovými dovednostmi na vyšší jazykové úrovni; Didaktický materiál pro SŠ.
Last update: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (05.09.2023)
|
|
||
Cílem souvislé praxe na SŠ je rozvoj kompetencí učitele francouzského jazyka, se zvláštním důrazem na 3. vzdělávací stupeň. Last update: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (07.09.2024)
|
|
||
TOMKOVÁ, A.; SPILKOVÁ, V.; PÍŠOVÁ, M.; MAZÁČOVÁ, N.; KRČMÁŘOVÁ, T.; KOSTKOVÁ, K.; KARGEROVÁ, J. Rámec profesních kvalit učitele. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. PESCHEUX, M. Analyse de pratique enseignante en FLE/S. Paris: L´Harmattan, 2007. TELLIER, M., CADET, L. (dir.) Le corps et la voix de l’enseignant : théorie et pratique. Paris: Maison des Langues, 2014. ALEXANDRE, D. Les méthodes qui font réussir les élèves. Paris : ESF éditeur, 2011. PERETTI, A. de, MULLER, F. Mille et une propositions pédagogiques. Paris : ESF éditeur, 2008. DUVILLARD, J. Ces gestes qui parlent. Paris : ESF éditeur, 2016. PERRENOUD, P. Métier d’élève et le sens du travail scolaire. Issy-les-Moulineaux : ESF éditeur, 1994. LITTLE, D., DAM, L., LEGENHAUSEN, L. Language Learner Autonomy: Theory, Practice and Research. Bristol: Multilingual Matters, 2017. NORTH, B. (coll.) Language Course Planning. Oxford : Oxford University Press, 2018. BLANCHET, P., CHARDENET, P. (dir.) Guide pour la recherche en didactique des langues et des cultures. Paris : Éditions des archives contemporaines, 2011. Last update: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (05.09.2023)
|
|
||
Student odborně správně zprostředkovává výukové obsahy na úrovni A2-B1. Student plánuje, vede a reflektuje výuku FLE na SŠ. Student vytváří vhodné prostředí pro učení FLE na SŠ. Student hodnotí a podává zpětnou vazbu. Student spolupracuje v učitelem vedoucím praxe i fakultním didaktikem. Last update: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (07.09.2024)
|