|
|
Files | Comments | Added by | |
![]() |
Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz.jpg | Kateřina Esserová, DiS. |
|
||
The course deepens and expands the knowledge and skills acquired in previous studies. In contrast to the rather theoretically oriented introduction, this course deals more with practical and methodological issues of teaching history.
Last update: Pinkas Jaroslav, Mgr., Ph.D. (25.02.2022)
|
|
||
Kurs prohlubuje a rozšiřuje znalosti a vědomosti získané předchozím studiem. Na rozdíl od spíše teoreticky zaměřeného úvodu se tento kurs věnuje spíše praktickým a metdoickým otázkám výuky dějepisu. Last update: Pinkas Jaroslav, Mgr., Ph.D. (03.02.2022)
|
|
||||||||||||||||||||||||
Last update: Entnerová Kateřina, DiS. (11.01.2022)
|
|
||
1. zpracování analýzy tematického celku dle zadání. Tento text odevzdat vyučujícímu nejméně týden před termínem zk. Nad tímto textem bude vedena rozprava - vyučující může pokládat doplňující otázky směrem k výukovým cílům, konkrétním zdrojům, historické analýze, atp. Posílá se pouze link, ve kterém
2. přečíst jeden zahraniční článek/ kapitolu z výběru, který mají studenti k dispozici (bude upřesněno)
Last update: Pinkas Jaroslav, Mgr., Ph.D. (25.02.2022)
|
|
||
BENEŠ, Zdeněk, Minulost v médiích či mediální minulost? In: JIRÁK Jan – WOLÁK Radim, Mediální gramotnost: nový rozměr vzdělávání. Praha 2007. ISBN 978-80-86212-58-6. ČAPEK, Vratislav, Didaktika dějepisu 1. Praha 1985. ČAPEK, Vratislav, Didaktika dějepisu 2. Praha 1988. HAVLŮJOVÁ Hana – CHARVÁTOVÁ, Kateřina – INDROVÁ, Martina a kol., Památky nás baví 2. Předáváme péči o kulturní dědictví žákům 2. stupně základních škol a středoškolákům, Praha 2015. ISBN: 978-80-905631-7-9. HAVLŮJOVÁ, Hana – NAJBERT, Jaroslav a kol., Paměť a projektové vyučování v dějepise. Praha 2014. ISBN 978-80-87912-12-6. JULÍNEK, S. a kol., Základy oborové didaktiky dějepisu, Brno 2004. ISBN 80-210-3495-5. LABISCHOVÁ Denisa – GRACOVÁ Blažena, Příručka ke studiu didaktiky dějepisu. Ostrava 2008. ISBN 978-80-7368-584-3. LÉVESQUE Stéphane, Thinking historically: Educating students for the twenty-first century. University of Toronto Press, 2008. ISBN 1442610999, 978-1442610996. SEIXAS Peter et al., The big six: Historical thinking concepts. Nelson Education, 2013. ISBN 0176541543, 978-0176541545. STRADLING Robert, Multiperspektivita ve vyučování dějepisu: příručka pro učitele, MŠMT, Praha 2003. (přístupné na: http://www.msmt.cz/vzdelavani/zakladni-vzdelavani/multiperspektivita-ve-vyucovani-dejepisu-prirucka-pro-ucitele Last update: Beránková Iva, PhDr. (27.01.2020)
|
|
||
Analýzta tematického celku Práce s textem a ausiovizuálním materiálem Práce s chybou Jak efektivně poskytovat zpětnou vazbu Kritéria hodnocení badatelské výuky Historiylab: aplikace pro práci s prameny v digitálním prostředí Výuka v terénu Sylabus byl inovován v rámci projektu "Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK", registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093. Kurz je součástí vzdělávacího modulu pro rozvoj kompetencí studentů v oblasti evaluace a autoevaluace. Last update: Esserová Kateřina, DiS. (06.03.2022)
|
|
||
Absolvent kurzu zvládne samostatně promyslet a připravet temetaický celek a rozpracovat jednotlivé výukové jednotky a zvolit odpovídající metody pro dosažení stanovených cílů. Last update: Vachková Iva, Mgr., Ph.D. (17.02.2025)
|