|
|
|
||
The seminar builds on and deepens the knowledge and skills acquired in previous studies. Students work with media representations of the past and transform them into a didactic form. They apply the knowledge gained in the didactics of history.
Last update: Pinkas Jaroslav, Mgr., Ph.D. (25.02.2022)
|
|
||
Cílem semináře je rozvinout schopnosti studentů formulovat konstruktivsticky orientované vzdělávací cíle dějepisu a postupy vedoucí k naplňování těchto cílů. Studenti se učí analyzovat popkulturní zdroje a transformvoat je do podoby výukových jednotek za využití prinicpů historického myšlení a aplikace badatelsky orientované výuky. Last update: Pinkas Jaroslav, Mgr., Ph.D. (03.02.2022)
|
|
||
Aktivní účast na semináři, příprava výukové jednotky na níž budou žáci demonstrovat osvojení principů historického myšlení a badatelsky orientované výuky. Last update: Pinkas Jaroslav, Mgr., Ph.D. (03.02.2022)
|
|
||
BLAKE, Anthony, CAIN, Karl: History at risk? A survey into the use of mainstream popular film in the British secondary school history classroom, History Education Research Journal, 2011, 10.1: p. 88-98. DONNELLY, Debra: Filmic Pedagogies In The Teaching Of History: Research On And Recommendations For Using Video In The Classroom. History Education Research Journal, 2016, 14.1, p. 113-123. DONNELLY, Debra, et al.: Using feature films in teaching historical understanding: Research and practice. Agora, 2014, 49.1, p. 4-12 GRINDON, Leger: Shadows on the past: Studies in the historical fiction film. Temple University Press, 2010. MARCUS, Alan S. (ed.): Celluloid blackboard: Teaching history with film. IAP, 2006. MARCUS, A. S., METZGER, S. A., PAXTON, R. J., & STODDARD, J. D.: Teaching history with film: Strategies for secondary social studies. New York, Routledge 2010 METZGER, Scott Alan: The Borders of Historical Empathy: Students Encounter the Holocaust through Film, The Journal of Social Studies Research, Volume 36, Issue 4, p. 387-410 ROSENSTONE, Robert A.: History on Film: Film on History, Harlow, England: Pearson Longman, 2006 STODDARD, Jeremy D., MARCUS, Alan S.: More Than "Showing What Happened": Exploring the Potential of Teaching History with Film, The High School Journal, Volume 93, Number 2, January–February 2010, pp. 83-90 STODDARD Jeremy D.: Film as a ‘thoughtful’ medium for teaching history, Learning, Media and Technology, 2012, 37:3, p. 271-288
Last update: Pinkas Jaroslav, Mgr., Ph.D. (25.02.2022)
|
|
||
Semináíř se bude věnovat reprezentacím minulosti v popkultuře, především ve filmové a televizní produkci, Obsahově se bude orientovat na moderní a soudobé dějiny (19. a 20. století). Last update: Pinkas Jaroslav, Mgr., Ph.D. (03.02.2022)
|