|
|
|
||
Last update: Mgr. Milena Fučíková, Ph.D. (02.01.2024)
|
|
||
Last update: PhDr. Kateřina Suková Vychopňová, Ph.D. (24.05.2024)
Student/ka si osvojí gramatické a lexikální jevy francouzského jazyka. Student/ka je začlení do základní komunikace na úrovni A1-A2 dle SERRJ (2018). Student/ka napíše e-mail (dopis přátelům, rezervace, popis cesty ve městě) a představit sebe a svou rodinu. |
|
||
Last update: PhDr. Kateřina Suková Vychopňová, Ph.D. (23.01.2024)
Příprava na seminář: autoevaluace a reaktivace dovedností na základě aktivit z předchozích seminářů (1 hodina/týden) Práce se studijními materiály: studium doplňkové literatury ze seznamu/podpůrných materiálů (el. zdroje, další učebnice), komparace s obsahem seminářů (rozsah práce 3 hodiny týdně) Plnění průběžných úkolů/sem. práce: zpracování nedokončených aktivit z výukových materiálů, jejich autoevaluace/párová evaluace (2 hodina práce/týden) |
|
||
Last update: Mgr. Milena Fučíková, Ph.D. (02.01.2024)
Základní studijní literatura Capelle Guy, Menand Robert, 2008 : Le nouveau Taxi ! 1 A1 méthode de français. (učebnice a pracovní sešit)
Rozšiřující studijní literatura KIZIRIAN, V. M., DAILL, E., BERTHET, A., HUGOT, C., WAENDENDRIES, M. Alter Ego + 1 (A1). Paris: Hachette, 2012. ISBN: 9782011558107. ABRY, D., CHALARON, M.-L. Les 500 Exercices de phonétique A1/A2. Paris: Hachette, 2009. ISBN : 9782011556981. AKYÜZ, A., BAZELLE-SHAHMAEI, B., BONENFANT, J., GLIEMANN. M.-F. Les 500 exercices de grammaire A2. Paris: Hachette, 2006. ISBN: 9782011554352. BAZOU-ZENFT, V., SCHENKER J.-C. Vocabulaire en action, Niveau Débutant. Paris: CLE International, 2009. ISBN: 978-2-09-035393-8. GRAND-CLEMENT, O. Civilisation en dialogues, Niveau débutant. Paris: CLE International, 2007. ISBN: 978-2-09-035214-6. SIREJOLS, E. Vocabulaire en Dialogues, Niveau intermédiaire. Paris: CLE International, 2007. ISBN : 978-2-09-035223-8.
|
|
||
Last update: Mgr. Milena Fučíková, Ph.D. (02.01.2024)
Podmínkou zakončení předmětu je 75 % prezence ve výuce, dále prokázání požadovaných znalostí v průběhu semestru. V případě neplnění úkolů nemůže být student připuštěn k závěrečnému testu, jehož zvládnutí je nezbytné k úspěšnému vykonání zkoušky. |
|
||
Last update: Mgr. Milena Fučíková, Ph.D. (21.05.2024)
1.-2. Unité 1 Sociokulturní témata: formální a neformální představení, rodina, každodenní aktivity Komunikační cíle: představit sebe, svoji rodinu, požádat někoho, aby se představil, vyjádřit libost, popsat aktivity, vyjádřit frekvenci a intenzitu Jazykové cíle: gramatika – tázací zájmeno quel, tři typy otázek, passé récent a futur proche, neurčité zájmeno tout, předložky pojící se s názvy zemí a měst fonetika – tázavá intonace, výslovnost tous (1), vázání/řetězení slovní zásoba – stav, vztahy v rodině, každodenní aktivity
Unité 2 Sociokulturní témata: společenský, kulturní a geografický původ osoby, náležitost k dané skupině (chování, styl oblékání, atp.) Komunikační cíle: popsat někoho, podat informace o někom, formulovat zdvořilou žádost, vyjádřit přání Jazykové cíle: gramatika – vztažná zájmena qui a que, ukazovací zájmena celui-ci, celle- ci..., přítomný podmiňovací způsob, tázací zájmeno lequel fonetika – intonace (upřímnost a ironie), přední samohlásky slovní zásoba – společenské postavení, popis osoby (vnější charakteristika), styl oblékání
3.-4. Unité 3 Sociokulturní témata: životní styl, představení měst Montpellier, Lille, Lyon a Toulouse Komunikační cíle: popsat bydlení, vyjádřit potřebu, přání, porovnat kvantitu a kvalitu Jazykové cíle: gramatika - vztažná zájmena où a dont, komparatif, přivlastňovací zájmena, superlatif fonetika – nosové hlásky, výslovnost plus slovní zásoba – bydlení, dopravní prostředky, město
Unité 4 Sociokulturní témata: zdraví, problémy spojené se zdravotním stavem Komunikační cíle: vyjádřit podmínku, popsat způsob života, vyjádřit radu nebo potřebu Jazykové cíle: gramatika - hypotéza, neurčitá přídavná jména, zájmena en a y, neurčitá zájmena, devoir + infinitif, přítomný subjonctif fonetika - intonace (rada, podráždění), nosové hlásky, výslovnost tous (2), výslovnost subjonctivu slovní zásoba – potraviny, jídlo, sport
Cíl: Student/ka si osvojí gramatické a lexikální jevy francouzského jazyka. 5.-6. Unité 5 Sociokulturní témata: aktivní život, vzpomínky na školní léta, specifika francouzského vzdělávacího systému Komunikační cíle: popsat situaci a událost v minulosti, evokovat vzpomínky, situovat v čase, vyjádřit výhrady Jazykové cíle: gramatika - časy vypravování (přítomný čas, minulý čas složený, imperfektum), tvoření příslovcí -ment, ne … que, depuis, il y a fonetika - rozdíl ve výslovnosti přítomného času, minulého složeného času a imperfekta, intonace (vyjádření překvapení a příslovce -ment), výslovnost polosouhlásek slovní zásoba - práce, škola, vzdělávání
Unité 6 Sociokulturní témata: internet, kavárny, víkendové aktivity, společenský život Komunikační cíle: popsat aktivity, odůvodnit výběr, představit projekt, vyjádřit příčinu problému Jazykové cíle: gramatika – zápor, vyjádření příčiny, gérondif fonetika – výslovnost schwa, intonace (vyjádření názoru), nosové hlásky slovní zásoba – komunikace, kavárny, zájmy Cíl: Student/ka zvládne jejich začlenění do základní komunikace na úrovni A1-A2 dle SERRJ (2018). 7.-8. Unité 7 Sociokulturní témata: nové komunikační prostředky, média, společenské chování Komunikační cíle: vyjádřit pravděpodobnost nebo jistotu, situovat v čase, vyjádřit následek Jazykové cíle: gramatika - vyjádření budoucnosti (přítomný čas, futur proche, futur simple), avant de + přítomný infinitif, après + minulý infinitif fonetika - intonace (rozdíl mezi příkazem, varováním, nabádáním a radou) slovní zásoba - technologie, média
9.-10. Unité 8 Sociokulturní témata: cestování (motivace, postoje, vzpomínky), poezie Komunikační cíle: hovořit o motivaci, zvycích, vzpomínkách, sdělit úhel pohledu Jazykové cíle: gramatika - shoda v příčestí minulém, vyjádření trvání, COD a COI fonetika - výslovnost minulého příčestí dle shody, zavřenost a otevřenost samohlásek slovní zásoba - turismus, cestování, pocity
11.-12. Unité 9 Sociokulturní témata: důležité životní hodnoty, státní příslušnost Komunikační cíle: vyjádřit souhlas a nesouhlas Jazykové cíle: gramatika – vyjádření přípustky, ce qui, ce que fonetika – rytmus (rytmické skupiny a přízvuk), intonace (nesouhlas, pocity) slovní zásoba – politika, finance, názor Cíl: Student/ka bude schopen napsat e-mail (dopis přátelům, rezervace, popis cesty ve městě) a představit sebe a svou rodinu. |
|
||
Last update: Mgr. Milena Fučíková, Ph.D. (02.01.2024)
Classified course requirements: 75% participation in the course, then proving of required knowledge in the written test. 1 test resit is allowed. In case of unfulfilled homework assignments the student cannot be admitted to the final test, the passing of which is imperative for the successful completion of the exam. |