Introduction to Applied P.E. - OPBT4T111C
|
|
|
||
Osvojení teoretických i didaktických principů nabývání pohybových dovedností a činností ve skupinách se specifickými potřebami a jejich aplikace v praxi. Studenti se seznámí s problematikou specifických cílů, problematikou a s možným rozsahem pohybových aktivit a sportů osob se specifickými potřebami. Obsah předmětu je zaměřen na zdůraznění významu aplikovaných pohybových aktivit z pohledu zdraví, tělesné zdatnosti, regeneraci a rekuperaci a v neposlední řadě v rovině společenského zařazení v kontextu sociálně-kulturním. Základními tématy jsou: 1. Paralely tělesné výchovy a aplikované tělesné výchovy – didaktické zásady, metody, možnosti. 2. Modifikace pohybových aktivit při aplikované tělesné výchově. 3. Základní přístupy modifikací sportovních her v aplikované tělesné výchově - konkrétní pohybové a sportovní hry. Zakončení předmětu předpokládá metodický výstup studentů a odevzdání seminární práce. Last update: Vagaja Milena, Mgr., Ph.D. (19.05.2025)
|
|
||
JEŠINA, O., & KUDLÁČEK, M. (2011). Aplikovaná tělesná výchova. Olomouc: UP v Olomouci. RENOTIÉROVÁ, M., LUDÍKOVÁ, L. a kol. (2006). Speciální pedagogika. Olomouc: UP v Olomouci. DOHNAL, T. a kol. (2009). Tři dimenze pojmu rekreologie. Olomouc: UP v Olomouci. https://apa.upol.cz/images/JesinaKudlacek-Aplikovana_telesna_vychova.pdf Last update: Vagaja Milena, Mgr., Ph.D. (19.05.2025)
|