|
|
|
||
The aim of the course is to familiarize students with the basic tools used in teaching mathematics at primary and secondary school. Students will be able to use them for their own learning in mathematics and become familiar with the principles of their successful use in teaching. The skills acquired in the course will be built upon in the Master's degree. SYLLABUS: 1. Overview of ICT resources used in mathematics education 2. MS Excel and school mathematics 3. GeoGebra and school mathematics 4. Use of the Internet in mathematics education 5 Principles of using ICT resources in teaching mathematics at primary and secondary school.
Last update: Janda David, Mgr., Ph.D. (29.01.2023)
|
|
||
Celková časová zátěž studenta Přímá výuka
Příprava na výuku Samostudium literatury na semestr 5 h Práce se studijními materiály 25 h Plnění předmětu Příprava na zkoušku a zkouška 20 h Last update: Janda David, Mgr., Ph.D. (29.01.2023)
|
|
||
Písemný test s využitím počítače. Průběžné vyplňování zadaných úkolů online. Last update: Janda David, Mgr., Ph.D. (29.01.2025)
|
|
||
JANČAŘÍK, A., HOŠPESOVÁ, A., DVOŘÁK, P. Využití programu MS Excel v práci učitele matematiky. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2007. JANČAŘÍK, A., DVOŘÁK, P., HOŠPESOVÁ, A. Využití Excelu k řešení prakticky orientovaných matematických úloh. In Podíl učitele matematiky ZŠ na tvorbě ŠVP : Studijní materiály k projektu. 1. vyd. Praha : JČMF, 2006. Dostupné z https://mdisk.pedf.cuni.cz:5003/sharing/2kVqP8D4I VANÍČEK, J. Změní počítače školskou matematiku? In Rosecký, J. (ed.) Počítač ve škole 2016 - sborník příspěvků. Nové Město na Moravě: GVM, 2016. Dostupné z http://www.pocitacveskole.cz/sbornik/2016. HOŠPESOVÁ, A., KUŘINA, F., CACHOVÁ, J., MACHÁČKOVÁ, J., ROUBÍČEK, F., TICHÁ, M., VANÍČEK, J. Matematická gramotnost a vyučování matematice. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2011, 180 stran. VANÍČEK, J. Počítačové kognitivní technologie ve výuce geometrie. Praha: PedF UK, 2009, 212 s. Last update: STEHLIKO (11.09.2019)
|
|
||
https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7634 Last update: STEHLIKO (18.09.2019)
|
|
||
Student s porozuměním vyřeší úlohy zadané v předmětu. Student s porozuměním vysvětlí hlavní koncepty, se kterými se na předmětu seznámil a ilustruje je pomocí příkladů a protipříkladů. Student po případném upozornění na chybu s touto chybou pracuje a dokáže revidovat postupy jmenovaných činností s ohledem na tuto chybu. Last update: Janda David, Mgr., Ph.D. (29.01.2025)
|