|
|
|
||
Rozvoj nástojových dovedností s přihládnutím na potřeby vzdělávací praxe. Zaměření na charakteristickou stylizaci akordického doprovodu (typické rytmické figury). Důraz na sluchovou představivost. Last update: Selčanová Zuzana, Mgr., Ph.D. (13.11.2019)
|
|
||
1) aktivní účast ve výuce (max. 3 absence); Last update: Bělohlávková Petra, PhDr., Ph.D. (12.09.2022)
|
|
||
JIRMAL, J. Škola hry na kytaru pro začátečníky. 3. vyd. Praha : Editio Bärenreiter Praha, 2000, 115 s. ISMN M-2601-0063-3. KÖHLER, J. Umění kytarové hry. Praha : Panton,1984. 303 s. KOTÍK, J. První lekce na kytaru. Praha : Editio Supraphon, 1984. 70 s. KOTÍK, J. Druhá lekce na kytaru. Praha : Editio Supraphon, 1984. 111 s. PECHÁČEK, S. Kytarové doprovody lidových písní. Praha : H&H, 1992. 221 str. ISBN 80-85467-23-2. URBAN, Š. Přípravná škola hry na kytaru. Praha : Supraphon, 1983. 84 s. URBAN, Š. Na kytaru bez not. Praha : Panton, 1969. 32 s. URBAN, Š. O kytaře. Dějiny, vývoj a význam nástroje. Praha : L. Nerad, 1945. 35 s. Last update: Bělohlávková Petra, PhDr., Ph.D. (12.09.2022)
|
|
||
JIRMAL, J. Škola hry na kytaru pro začátečníky. 3. vyd. Praha : Editio Bärenreiter Praha, 2000, 115 s. ISMN M-2601-0063-3. KÖHLER, J. Umění kytarové hry. Praha : Panton,1984. 303 s. KOTÍK, J. První lekce na kytaru. Praha : Editio Supraphon, 1984. 70 s. KOTÍK, J. Druhá lekce na kytaru. Praha : Editio Supraphon, 1984. 111 s. PECHÁČEK, S. Kytarové doprovody lidových písní. Praha : H&H, 1992. 221 str. ISBN 80-85467-23-2. URBAN, Š. Přípravná škola hry na kytaru. Praha : Supraphon, 1983. 84 s. URBAN, Š. Na kytaru bez not. Praha : Panton, 1969. 32 s. URBAN, Š. O kytaře. Dějiny, vývoj a význam nástroje. Praha : L. Nerad, 1945. 35 s. Last update: Selčanová Zuzana, Mgr., Ph.D. (13.11.2019)
|
|
||
The student explains the principles of forming melodies of folk and popular songs and gives examples of the principles in 3 Czech, 3 Moravian, 3 Slovak folk songs. The student characterizes the melodic features of country and midstream style songs and demonstrates these characteristics on 3 country songs and 3 other popular songs. The student plays a cadence with the major triads in keys that match the keys of the accompanied songs. The student plays the cadence with major and minor triplets to allow for accompaniment of the songs in the lesson. The student stylizes the cadenza according to the nature of the songs: Czech folk, Moravian folk, Slovak folk, popular and country. The student explains the composition of harmonies and plays these harmonies independently according to chord markings. The student sings and accompanies songs according to guitar markings: 10 Czech folk songs, 10 Moravian folk songs, 3 Slovak folk songs, 10 country songs, and 10 other popular songs. Last update: Bělohlávková Petra, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|