|
|
|
||
Content and Language Integrated Learning (CLIL), here teaching and learning mathematics through the medium of English language, is the course that aims to extend the teacher training courses by both language awareness and specific vocabulary.
CLIL refers to any learning context in which content and language are integrated in order to fulfill specified educational aims (e.g. mathematics in English). CLIL suggests equilibrium between content and language learning. Both are developed simultaneously and gradually, depending on the age of students and other variables.
Last update: NOVOTNAJ/PEDF.CUNI.CZ (22.09.2015)
|
|
||
Students will get acquainted with the specificities of teaching mathematics through he medium of a foreign language.
Last update: NOVOTNAJ/PEDF.CUNI.CZ (03.10.2012)
|
|
||
Po dobu distanční výuky z důvodu nemožnosti konat prezenční výuku na fakultě: Online výuka bude probíhat v době, kdy je plánována v rozvrhu prezenční výuka předmětu. Adresa: https://el.lf1.cuni.cz/jn/ Last update: Novotná Jarmila, prof. RNDr., CSc. (29.09.2020)
|
|
||
BARWELL,R. Uncrossable boundaries? A discourse analysis investigation of English as an Additional Language and the learning of mathematics. In: British Association for Applied Linguistics, 33rd Annual Meeting, Cambridge, 2000.
NOVOTNÁ, J., HOFMANNOVÁ, M. CLIL and Mathematics Education. In: Mathematics for Living. The Mathematics Education Into the 21st Century Project. A. Rogerson (ed.), Amman, Jordan, 2000, s. 226-230.
NOVOTNÁ, J., HADJ-MOUSSOVÁ,Z., HOFMANNOVÁ,M. Teacher training for CLIL - Competences of a CLIL teacher. In: Proceedings SEMT 01. Ed. J. Novotná, M. Hejný. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Praha: 2001, s. 122-126.
NOVOTNÁ, J., HOFMANNOVÁ, M. & PETROVÁ, J. Using Games in Teaching Mathematics through a Foreign Language. In CIEAEM 53, Mathematical Literacy in the Digital Era. Ghisetti e Corvi Editori, 2001, s.129-131.
PAVESI, M., BERTOCCHI, D., HOFMANNOVÁ,M., KAZIANKA, M. Insegnare in una lingua straniera. M.I.U.R. Milan, Italy: 2001. ISBN 88-900649-0-0.
GARDELLA, F., TONG, V. Implications of Language Development in the Learning of Mathematics. Prague: 1999.
MARSH, D., LANGE, G. Implementing Content and Language Integrated learning. University of Jyvaskyla: 1999.
Last update: JANCARIK/PEDF.CUNI.CZ (17.05.2012)
|
|
||
Seminář
V případě přechodu na distanční výuku z důvodu nemožnosti konat prezenční výuku na fakultě: Online výuka bude probíhat v době, kdy je plánována v rozvrhu. Adresa: https://el.lf1.cuni.cz/jn/ Last update: Novotná Jarmila, prof. RNDr., CSc. (29.09.2020)
|
|
||
Group discussion about the studied literature Observation sheet, lesson plan and questionnaire Short episode from the proposed teaching unit presented in the form of peer teaching Last update: Novotná Jarmila, prof. RNDr., CSc. (09.09.2017)
|
|
||
Co je CLIL Srovnání různých přístupů ke CLIL Ukázky výukových jednotek formou CLIL Zpracování vybraného tématu pro výuku CLIL
Last update: NOVOTNAJ/PEDF.CUNI.CZ (03.10.2012)
|
|
||
e-learningový kurz, přístupové údaje budou studentům předány na prvním semináři K dispozici je řada elektronických materiálů, např. na http://www.clil.cz/clil-kurzy Last update: NOVOTNAJ/PEDF.CUNI.CZ (22.09.2015)
|