|
|
|
||
The subject aims to review and expand knowledge of human anatomy and physiology. Attention is consistently paid to the parts of the curriculum necessary to understand biological determinants, possibilities and limitations of human organism, namely with regard to the focus of health education.
Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (31.08.2017)
|
|
||
The subject aims to expand knowledge of human anatomy and physiology. Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (31.08.2017)
|
|
||
Bužga, M.; Jirák, Z.; Švorc, P. Fyziologie člověka: studijní opora. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2014. ISBN 978-80-7464-589-1 DYLEVSKÝ, I. Funkční anatomie. Praha : Grada, 2009. 532 s. ISBN 978-80-247-3240-4. Čalkovská, A. a kol. Fyziológia človeka: pre nelekárske študijné programy. Martin: Osveta, 2010. 220 s. ISBN 978-80-8063-344-8. Kittnar, O. a kol. Lékařská fyziologie. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. 790 s. ISBN 978-80-247-3068-4.
DYLEVSKÝ, I. Somatologie. Olomouc : Epava, 2000. 480 s. ISBN 80-86297-05-5. DYLEVSKÝ, I. Základy anatomie a fyziologie člověka. Olomouc : EPAVA, 1995. ISBN 80-901667-0-9. ELIŠKOVÁ, M., ŇANKA, O. Přehled anatomie. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2006. 309 s. ISBN 80-246-1216-X. MACHOVÁ, J. Biologie člověka pro učitele. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2010. 270 s. ISBN 80-7184-867-7. Rokyta, R. a kol. Fyziologie a patologická fyziologie: pro klinickou praxi. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2015. 680s. ISBN 978-80-247-4867-2. SCHREIBER, M. a kol. Funkční somatologie. Praha : H&H, 2007. 468 s. ISBN 80-86022-28-5. Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (28.10.2019)
|
|
||
The course-unit credit requirements: successful writing of the credit test - open and closed questions (min. 75%). It is possible to use 3 attemps for writing test - one regular, two corrective.
Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (28.10.2019)
|
|
||
1. Properties of living matter, its integration stages - genes, cells, tissues, organs, organ systems. 2. Basics of human cytology, histology and organology. 3. Musculosceletar system. 4. Cardiovascular system. 5. Respiratory system. 6. Gastrointestinal system. 7. Urogenital system. 8. Immune system. 9. Endocrinous system. 10. Nervous system. 11. Sensory system. 12. Organism as a dynamic system - man and the environment. Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (31.08.2017)
|