|
|
|
||
The lecture is focused on summarizing the findings of social sciences, which are a prerequisite for the didactic analysis of topics in the educational field of human being and his world.
In seminars on selected social science topics, students learn about examples of different work methods and evaluate their goals.
Last update: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (26.09.2022)
|
|
||||||||||||||||
Celý kurz s podrobnými informacemi k plnění předmětu a zadáním úkolů je dostupný na Moodle https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=16870 Příprava na výuku
Plnění předmětu
Last update: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (13.11.2024)
|
|
||
Podmínkou pro zakončení předmětu je
Termín pro odevzdání Návrhu terénní výuky je týden před koncem zkouškového období. Last update: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
DVOŘÁKOVÁ,M.; DVOŘÁK,D.: Společenskovědní vzdělávání. In. V. Spilková a kol.: Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál 2005. DVOŘÁKOVÁ M. Odkud se berou? Dětská pojetí oběhu peněz. Pedagogika, Vol 71 No 2 (2021). https://doi.org/10.14712/23362189.2020.1850 DVOŘÁKOVÁ, M; STARÁ, J: Společnost 4 a 5 nakladatelství Fraus učebnice a příručka učitele. Plzeň: Fraus 2010. HANUS, M.; ŠÍDLO, L.: Školní atlas dnešního Česka, TERRA a TERRA KLUB, 2015. 1. vydání HOLEČEK, M.: Zeměpis České republiky -- Učebnice pro střední školy. Praha: Česká geografická společnost.2009. HUTCHINGS, M.: Nápady pro vlastivědu. Praha:Portál, 1996. HOFFMAN, J.: Středověké město. Praha: NLN, 2009. HORSKÁ,P.; MAUR,Z; MUSIL,J: Vznik velkoměsta. Praha: Paseka, 2002. VEČERKOVÁ, E.; FROLCOVÁ, V.: Evropské Vánoce v tradicích lidové kultury. Praha: Vyšehrad, 2010.
Last update: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
1. Kurikulum společenských věd v primární škole a jeho problémy Věcné učení a společenské vědy v českém vzdělávání v průběhu 20. století. 2. Analýza různých pojetí společenskovědního vzdělávání v historii i v současnosti v různých vzdělávacích systémech práce s učebnicemi Poznávání místa v čase, kulturněhistorické dědictví, památky jako propojení s minulostí 3. Osídlení české krajiny, předpoklady vzniku sídel a jejich funkce v krajině 4. Města a jejich funkce ve vývoji, místa paměti 5. Orientace v prostoru, konstrukce plánu a kognitivní vývoj dětí mladšího školního věku 6. Mapa, možnosti záznamu výškových poměrů krajiny do map, konkrétní a abstraktní myšlení, demonstrační úlohy 7. Lokalizační faktory průmyslu, ekonomické zdroje v minulosti a dnes 8. Industrializace a urbanizace, jejich ekonomické a sociální důsledky Last update: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=16870 Last update: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (13.11.2024)
|