Healthy lifestyle - OKBO3P008C
|
|
|
||
Předmět poskytuje argumenty k nutnosti hledat cesty k prevenci a podpoře zdraví. V návaznosti na programové dokumenty WHO analyzuje determinanty zdraví a vymezuje hlavní úkoly v oblasti výchovy ke zdravému životnímu stylu. Cílem předmětu je seznámit studenty s variantami praktického strategického jednání učitele, které vede ke zvládání rizik ohrožujících zdraví jeho i svěřených jedinců.
Obsahové vymezení:
1. Zdraví člověka a životní styl.
2. Determinanty zdraví – vnitřní a vnější faktory.
3. Preventivní přístup a strategie podpory zdraví, výchova ke zdraví.
4. Rizikové a protektivní faktory – výživa a nutriční chování, tělesný pohyb, hypokineze, sexuální chování, autodestruktivní chování, psychosociální stres.
5. Civilizační choroby.
6. Projekty podpory zdraví ve škole.
Last update: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (22.01.2020)
|
|
||
ČELEDOVÁ, L., ČEVELA, R. Výchova ke zdraví: Vybrané kapitoly. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3213-8. DVOŘÁKOVÁ, H. Školáci v pohybu. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3733-1. MACHOVÁ, J.; KUBÁTOVÁ, D. a kol. Výchova ke zdraví. Praha : Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5351-5. PETRÁSEK, R. a kol. Co dělat, abychom žili zdravě. Praha : Vyšehrad, 2004. ISBN 80-7021-711-1. Portál EU o veřejném zdraví http://ec.europa.eu/health-eu/index_cs.htm . ŠVARCOVÁ, E. Zdraví a nemoc: vybraná témata pro učitele [CD-rom]. Hradec Králové : Gaudeamus, 2008. ISBN 978-80-7041-418-7. Last update: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (22.01.2020)
|
|
||
On-line studijní opora na adrese: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8898 Heslo pro hosty: akredkpg19 Last update: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (22.01.2020)
|