|
|
|
||
The course builds on the course Nature Conservation, develops the competences of listeners in the direction of understanding the relationship between man and the environment, especially in terms of their interaction.
Last update: Andreska Jan, Ing., Ph.D. (13.05.2019)
|
|
||
S ohledem na nejistotu a celkovou situaci (psáno 30.1. 2021) budeme počítat s pesimální variantou, tedy že celá výuka proběhne distančně. V rámci distanční výuky prostudují studenti některý z doporučených pramenů nebo z pramene podle vlastního výběru a zpracují seminární práci (5400 znaků včetně literatury a pramenů) na dohodnuté téma, nejlépe vztaženou ke konkrétnímu regionu.Studentům bude k dispozici základní přednáška vysvětlující koncepci předmětu. Předmět bude případně doplněn exkurzí ( koncipovanou v rámci platných epidemiologických opatření), v jejímž závěru bude možné konzultova. Úvodní přednášku si prostudují studenti do 15.III., vyberou si studovaný pramen a podle něj si nastaví téma seminární práce do 15.3. Práci nahrají do připravené složky 15. 6. 2021. Konzultace probíhají průběžně po mailu, prosím do předmětu kód a název předmětu. Last update: Andreska Jan, Ing., Ph.D. (30.01.2021)
|
|
||
Účast na kurzu, aktivita, krátká seminární práce na domluvené téma + její presentace. Last update: Andreska Jan, Ing., Ph.D. (22.02.2019)
|
|
||
Farb,P. Ekologie, Mladá fronta, Praha, 1977. Anděra, M. Národní parky Evropy. Slovart, 2008 Last update: ANDRESKA/PEDF.CUNI.CZ (01.12.2010)
|
|
||
I. Úvod, základní pojmy II. Vztah člověka a jeho prostředí v pravěku, lovecké civilizace, přírodní národy( III. Vztah člověka zemědělce k okolnímu prostředí, domestikace zvířat, kulturní rostliny a jejich vliv na civilizační vývoj. (Střední východ, Blízký východ, Východní Středomoří) IIII. Vztah člověka zemědělce a kolonizátora k okolí, pastva a desertifikace, globálně. V. Lesnictví, těžba minerálů, vývoj metalurgie. VI. Problematika odpadu, vývoj produkce odpadů. VII. Problematika ochrany přírody, počátky vývoj. VIII. Národní parky a velkoplošná chráněná území v ČR a okolních státech. Bilaterální a trilaterální chráněné celky. IX. Chráněná území ve světě, příklady. X. Invazní druhy, problémy jimi vyvolané, globálně XI. a XII. Exkurze k předmětu. Last update: ANDRESKA/PEDF.CUNI.CZ (01.12.2010)
|