|
|
|
||
Today's pre-school child is faced with an increasingly wide range of risks, dangerous and problematic social situations in real and digital space. It is therefore important to integrate the development of children's competences in the field of safety, health and well-being into the daily routine and the different phases of the educational process in the kindergarten and in cooperation with the child's family. Therefore, developing students' didactic skills in current safety topics of pedagogical practice in an interdisciplinary perspective and strengthening the connection between didactic and practical components in their studies is an important extension to the compulsory didactics courses.
The course will make use of the outputs of the LAGRIS: Low Age Great RISks project (TL03000213), which focused on the analysis and promotion of children's health and safety competences (2019-2023) and was implemented with the support of the Technology Agency of the Czech Republic. The course aims to use not only didactic materials but also research data and to guide students towards an evidence-based approach in pedagogical practice.
The course can also be open to students of teaching for primary school level 1. This is intended to enable students from both educational levels to meet and exchange experiences and approaches, thus promoting an understanding of the continuity between the two educational levels.
Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (12.09.2024)
|
|
||
Cílem kurzu je rozvinout didaktické dovednosti studentů v aktuálních bezpečnostních tématech pedagogické praxe v interdisciplinární perspektivě a posílit propojení didaktické a praktické složky ve studiu. Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (12.09.2024)
|
|
||
Výuka prezenčního studia je rozdělena v dotaci práce následovně: 6 kreditů (180 hodin práce) - 8 hodin přímá výuka a zápočtové reflektivní setkání (4 hodiny) - 12 hodin praxe v MŠ či ZŠ dle časových možností studenta (individuálně organizováno studentem během semestru) - příprava na pedagogickou činnost 50 hodin - studim literatury a didaktických materiálů 50 hodin - zpracování výstupů a reflexe, příprava do prezentace 30 hodin - kooperace s dalšími studenty na přípravě 26 hodin
Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (12.09.2024)
|
|
||
Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (12.09.2024)
|
|
||
Studenti budou pracovat s Edukačními materiály Lagris: www.lagris.eu. LOUDOVÁ STRALCZYNSKÁ, Barbora - CHROUSTOVÁ, Kateřina - SKŘEHOT, Petr ...et al. Low Age Great Risks – současné trendy a přístupy rodičů a učitelů k vzdělávání dětí a žáků v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví. Souhrnná výzkumná zpráva. 2023. ISBN 978-80-7603-425-9. Další literatura bude uvedena v Moodle podpoře kurzu. Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (12.09.2024)
|
|
||
Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
Studijní opory dostanou studenti v rámci 1. setkání (Moodle). www.lagris.eu Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (12.09.2024)
|
|
||
Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|