|
|
|
||
Learning outcomes of the course unit The course is focused on the possibilities of using a specific kind of didactic means - interactive media. Students will acquire relevant knowledge and skills to help them implement interactive media in their future German language teaching. Students work specifically with interactive whiteboards and tablets in conjunction with other technical resources. The content of the course is: Interactive whiteboards, possibilities of use in VCJ, software support. Principles and ways of working with interactive whiteboards in VCJ. Creating learning objects for presentation on interactive whiteboard in German language lessons. Tablets, types, possibilities of use, software support. Didactic materials for tablets. Working with applications and working with tablets. Benefits and limitations in using interactive media. Smart Class Program for Foreign Language Learning. The basic part of the course will be practical creation of learning objects for acquiring speech skills and especially language resources. The course has been taught in German.
Last update: Esserová Kateřina, DiS. (09.11.2020)
|
|
||
Požadavky k zápočtu: - aktivní účast na seminářích (80 %) - tvorba průběžných úkolů (zkoušení aplikací v praxi) - vytvoření výukových objektů pro osvojování řečových dovedností a především jazykových prostředků nebo výuka jedné vyučovací hodiny na SŠ za využití multimediálních technologií dle konzultace s vyučujícím Last update: Esserová Kateřina, DiS. (09.11.2020)
|
|
||
ALEXANDER, C. A case study of English language teaching using the Internet in Intercollege’s language laboratory. The International Journal of Technology, Knowledge and Society. 2007 (3), 1-15. BANNISTEROVÁ, D. a kol. Jak nejlépe využít interaktivní tabuli. Dům zahraničních služeb. 2010. ISBN 978-80-87335-15-4. BLÁHOVÁ, J. Inovativní a tradiční použití ICT ve výuce německého jazyka. Pedagogická orientace. Olomouc: Československá pedagogická společnost, 2010, 20(2): 77-92. ISSN 1211-4669. BUŠOVÁ, L.. Interaktivní tabule ve vyučování. Český jazyk a literatura. 2009/201060(1): 31-34. ISSN 0009-0786. DOSTÁL, J. Interaktivní tabule ve výuce. Journal of Technology and Information Education. 2009, 1(3), 11-16. ISSN 1803-537X. DOSTÁL, J. Interaktivní tabule – významný přínos pro vzdělávání. Časopis Česká škola [on-line]. Vydává Computer Press. Publikováno 28. 4. 2009. ISSN 1213-6018. GLASER, C.. Evaluationsstudie zur Implementierung eines multimedialen Sprachlabors im Deutsch(-als-Zweitsprache)-Unterricht der Unterstufe an einer Neuen Mittelschule. Diplomová práce. Wien: Universität Wien, 2013. GREENFIELD, S. Změna myšlení: Jak se mění naše mozky pod vlivem digitálních technologií. Brno: BizBooks, 2016.. ISBN 978-80-265-0450-4. HARTMANOVÁ, J. Kam směřuješ, interaktivito? Moderní vyučování: časopis na podporu rozvoje škol. 2012,18(2): 16-17. ISSN 1211-6858. HUBATKA, M. Zkušenosti s multimediální interaktivní výukou. Moderní vyučování: Časopis pro nové programy v českém základním školství, 2007,13(5): 25. ISSN 1211-6858. MORAVEC, J. Tablety ve výuce základních škol: zkušenosti ze zahraničí. Komenský: odborný časopis pro učitele základní školy. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 139(3): 17-20. ISSN 0323-0449. PELCOVÁ, Š. Tablety ve školství – žáky baví, učitele motivují. Týdeník školství. Praha: Sofiprin, 2013, 21(26): 5. ISSN 0862-9641. POKORNÝ, A. Nebojme se interaktivních technologií. Rodina a škola: časopis pro rodiče a učitele. Hradec Králové: Gaudeamus, 2007, 54(7): 24-26. ISBN 80-7041-170-8. ISSN 0035-7799. SLAVÍČEK, V. Jak se osvědčily tablety. Rodina a škola. Praha: SPN, 2013.60(18): 18. ŠŤÁSTKOVÁ, Z. Žáci českých škol zkoušejí tablety místo učebnic. Týdeník školství. Praha: Sofiprin, 2012, 20(37): 5. ISSN 0862-9641. ŠVANCAR, R. Pro a proti interaktivním tabulím. Učitelské noviny. Praha: Ministerstvo školství, věd a umění, 2012, 115(16): 14-15. ISSN 0139-5718. HAUSNER, M. a kol. Výukové objekty a interaktivní vyučování. Liberec: Venkovský prostor, 2007. 72 s. ISBN 978-80-903897-0-0. VANDERPLANK, Robert. Deja vu? A decade of research on language laboratories, television and video in language learning. Cambridge University Press, 2009. 978-1-4503-4655-9. Last update: Esserová Kateřina, DiS. (09.11.2020)
|
|
||
28/2 Online úložiště a online materiály, úvod do aktuálních trendů ve vzdělávání (gamifikace, adaptivní učení, micro- learning) a jejich využití ve VCJ, Interaktivní tabule - možnosti jejího využití ve VCJ (doporučení z praxe) 6/3 SmartClass (prezentace výukového prostředí - možnosti a limity) využití aktivit pro aktivizaci žáků/podporu autonomního učení případně výuka celé vyučovací hodiny v prostředí SmartClass 13/3 SmartClass (praktické využití ve VCJ) - využití aktivit pro aktivizaci žáků/podporu autonomního učení případně výuka celé vyučovací hodiny v prostředí SmartClass - tvorba konkrétních aktivit 20/3 SmartClass (praktické využití ve VCJ), Využití Activ Inspire ve VCJ 27/3 Vybrané elektronické učebnice (Klett, Polyglot, Hueber) a možnosti jejich využití 3/4 Vzdělávací aplikace v mobilních telefonech, práce s mobilním telefonem (např. Quizlet, Kahoot, Socrative apod.) 10/4 Možnosti tvorby vlastních úložišť a mini e-learningů, informační zdroje pro vyhledávání a využití multimédií ve výuce 17/4 Tablety a žákovská zařízení, možnosti jejich využití ve VCJ, využití vizualizéru v hodinách NJ 24/4 Další aktuální trendy v jazykovém vzdělávání, aplikace nejen pro samouky (Duolingo, Deutschtrainer, Ankommen, Tinycards apod.) Last update: Esserová Kateřina, DiS. (09.11.2020)
|