|
|
|
||
Cílem předmětu je prohloubit připravenost studentů na samostatné vedení hodin včetně jejich plánování a zpětné evaluace. V návaznosti na předchozí předmět Didaktika francouzského jazyka II student zdokonalí své dovednosti pomocí analýz reálných výukových situací, navrhováním alternativních řešení a zpracováním vhodného didaktického materiálu. Student bude schopen adekvátně reagovat na rozmanité edukační kontexty výuky FLE, včetně zapojení herních a dramatických prvků či alternativních pedagogických postupů pro různá publika. Pozornost je zároveň věnována úvodu do vedení výzkumu v oblasti výuky jazyka: student bude schopen navrhnout, realizovat a hodnotit svůj vlastní výzkumný projekt.
- Metodologie výzkumu v oblasti didaktiky cizích jazyků: výzkumný projekt, kvalitativní a kvantitativní výzkum; plurilingvismus a interkulturalita (prohloubení); řečové dovednosti a jazykové prostředky (prohloubení na základě zkušeností ze souvislé praxe na SŠ); herní a dramatické prvky ve výuce jazyků; alternativní didaktické směry a výuka jazyků; literatura pro mládež a FLE.
Last update: Esserová Kateřina, DiS. (12.05.2022)
|
|
||
BERTOCCHINI P.; COSTANZO E. Manuel de formation pratique pour professeur de FLE. Paris: CLE International, 2018 (2e édition). CUQ J.-P. (dir.) Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International, 2003. CUQ J.-P.; GRUCA I. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG, 2005. HENDRICH J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988. VANTHIER H. L’enseignement aux enfants en classe de langue. Paris: CLE International, 2009. BLANCHET P.; CHARDENET P. (dir.) Guide pour la recherche en didactique des langues et des cultures. Paris: Éditions des archives contemporaines, 2011. SILVA H. Jeu en classe de langue. Paris: CLE International, 2008. HOWELL D. C.; ROGIER M.; YZERBYT V.; BESTGEN Y. Méthodes statistiques en sciences humaines. Louvain-La-Neuve: De Boeck, 2015. PUREN Ch. La nouvelle perspective actionnelle et ses implications sur la conception des manuels de langue. In: LIONS-OLIVIERI M-L.; LIRIA P. (eds.) L’approche actionnelle dans l’enseignement des langues. Éditions Maison des Langues, 2009 (pp. 119–137). BYRAM M.; WAGNER M. Making a difference: Language teaching for intercultural and international dialogue. In: Foreign Language Annals 51, 2018 (pp. 140–151). Last update: Esserová Kateřina, DiS. (12.05.2022)
|