|
|
|
||
Předmět navazuje na předchozí předmět Didaktika FJ I a Oborovou praxi s reflexí. Student si prohloubí porozumění kontextu výuky jazyka a seznámí se se širokou škálou didaktického materiálu. Bude schopen rozlišit pozitiva i negativa jednotlivých možností zapojení těchto materiálů do výuky. Pod vedením vyučujícího si zkusí tvorbu didaktického materiálu. Bude schopen analyzovat, reflektovat i hodnotit didaktický materiál, který vytvořil on či někdo jiný (student, učitel, expert na evaluaci). Seznámí se s různými typy hodnocení.
Témata: Učení vs. osvojování jazyka, neurologické a psychosociální faktory ve výuce jazyka, tvorba kurikula (základní principy, analýza, plánování, mezipředmětové vztahy), Hodnocení, Testování Didaktický materiál: cvičení a aktivity, herní a dynamické prvky, učebnice, podpůrný materiál, ICT materiál (audio, video), hmotný materiál/vybavení třídy, Aktuální zdroje didaktického materiálu (nakladatelství, internet aj.)
Last update: Esserová Kateřina, DiS. (29.08.2023)
|
|
||
TAGLIANTE, C. La classe de langue. Paris: CLE International, 2006. BERTOCCHINI, P.,COSTANZO, E. Manuel de formation pratique pour le professeur de FLE. Paris: CLE International, 2018. (2. vydání) ROBERT, J.-P. (coll.) Faire classe en FLE – Une approche actionnelle et pragmatique. Paris: Hachette FLE, 2011. Coll. Cadre européen commun de références pour les langues : Apprendre, enseigner, évaluer. Conseil de l’Europe, 2001. Coll. Enseigner le FLE - Pratiques de classe. Paris: Belin, 2005. CUQ, J.-P. (dir.) Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International, 2003. CUQ, J.-P. a I. GRUCA. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG, 2005. HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2013. Last update: Esserová Kateřina, DiS. (29.08.2023)
|