|
|
|
||
Obsah:
Vybraná témata, která mohou být aktualizována dle zaměření doktorandů:
• Kurikulární reforma na všech stupních škol
• Reformy vzdělávacích obsahů
• Didaktická analýza současných učebnic
• Konstruktivistické pojetí vyučovaní
• Možnosti a meze vybraných pedagogických inovací v současné škole
• Možnosti a meze využití ICT ve výuce současné školy a využívání médií jako didaktických prostředků
• Možnosti individualizace, diferenciace a socializace výuky v současné škole se zaměřením na nadané žáky
• Inovace v pregraduální přípravě učitelů - možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu
• Klinická škola - místo pro profesní rozvoj budoucího učitele
• Vlastní téma doktoranda, které řeší významné aktuální aspekty v didaktice
Last update: MAZACOVA/PEDF.CUNI.CZ (20.11.2013)
|
|
||
Cílem kurzu je zprostředkovat aktuální poznatky z obecné didaktiky a ukázat jejich význam v současné pedagogické praxi. Analyzovat aktuální aspekty didaktiky s přesahem do reálné školní praxe. Prohloubit samostatné didaktické myšlení a schopnost chápat didaktiku z hlediska vývoje, změn a pedagogických inovací Last update: MAZACOVA/PEDF.CUNI.CZ (20.11.2013)
|
|
||
Způsob ukončení kurzu: zkouška formou rozpravy nad zpracovanou závěrečnou prací a obhajoba ve skupině doktorandů Last update: MAZACOVA/PEDF.CUNI.CZ (20.11.2013)
|
|
||
Doporučená literatura: BERTRAND, Y.: Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. JANÍK, T. a kol. Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu. Brno: Paido, 2007. KORTHAGEN, F. et al. Jak spojit praxi s teorií: Didaktika realistického vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2011. MAŇÁK, J. a kol. Kurikulum v současné škole, Brno: Paido 2008 MAZÁČOVÁ, N. Vybrané pedagogické inovace v současné škole. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2008 SKALKOVÁ, J. Pedagogika a výzvy nové doby. Brno: Paido, 2004. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007. SPILKOVÁ, V. a kol. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál 2005.
Last update: MAZACOVA/PEDF.CUNI.CZ (20.11.2013)
|
|
||
Výuka: přednášky a semináře na fakultě - celkem 9 hodin konkretizace vybraných teoretických aspektů současné didaktiky v prostředí základní a střední školy - náslechy a reflexe (celkem 9 hodin) individuální konzultace
Způsob ukončení kurzu: zkouška formou rozpravy nad zpracovanou závěrečnou prací a obhajoba ve skupině doktorandů
Last update: MAZACOVA/PEDF.CUNI.CZ (20.11.2013)
|