|
|
|
||
The aim of course is to present the theory of practical forms of teaching and their application possibilities. The first part of the course presents theoretical basis for application of traditional and modern forms of teaching. In the second part, students create complex educational projects focusing on the spatio-temporal relationships between geo- and biosphere using the theoretical basement from the first part of the course. Project creation should be focused on the most effective application of selected teaching forms enabling the full utilization of the potential of the used teaching methods. In all teaching forms, students also answer the question of developing key competencies of primary and secondary school pupils. The course is based on the use of experiential pedagogy and activity teaching methods.
Last update: Teodoridis Vasilis, doc. RNDr., Ph.D. (22.05.2019)
|
|
||
vytvoření výukového projektu a jeho realizace se skupinou žáku Last update: Teodoridis Vasilis, doc. RNDr., Ph.D. (22.05.2019)
|
|
||
Kyriacou, C.: Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-965-8 Reitmayerová V., Broumová, E.: Cílená zpětná vazba. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-317-8 kol. autorů: Efektivní učení ve škole. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-556-3 Průcha, J.: Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-047-X Slavík, J.: Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-262-9 Uljens, M.: School Didactics And Learning: A School Didactic Model Framing An Analysis of Pedagogical Implication of Learning Theory.Taylor, Francis. USA: 2007. ISBN 978-0863777004 Odborná literatura z věd o živé a neživé přírodě bude zadávána během studia. Last update: Teodoridis Vasilis, doc. RNDr., Ph.D. (14.08.2017)
|
|
||
1. blok – teoretické základy praktické výuky s důrazem na rozvoj klíčových kompetencí 2. blok – příklady praktické výuky (cvičení, vycházka, exkurze) ve vztahu k RVP na SŠ a VŠ 3. blok – realizace praktické formy výuku se skupinou žáků. Bloku předchází konzultace ohledně přípravy materiálů a pomůcek k praktické výuce 4. blok – zhodnocení praktického projekty ve vztahu k rozvíjení kompetencí a znalostí žáků/studentů Last update: Teodoridis Vasilis, doc. RNDr., Ph.D. (23.05.2019)
|