The goal is to acquire special training for swimming rescue drowning, increase swimming endurance and fitness and swim close subject from a theoretical and practical teaching.
Last update: SVOBODOI/PEDF.CUNI.CZ (26.11.2012)
Cílem předmětu je osvojit si speciální plaveckou průpravu pro záchranu tonoucích, zvýšit plaveckou vytrvalost a zdatnost s využitím plaveckých tréninkových metod. Předmět uzavřít po stránce teoretické, praktické a didaktické. Ke splnění cíle předmětu využívat dostupné plavecké pomůcky (packy, nadlehčovací plavecké pomůcky, ploutve apod.)a časoměrné zařízení ( stopky) pro kontrolu TF, intervalu odpočinku i dosaženého výkonu.
Last update: Svobodová Irena, PaedDr. (21.06.2018)
Aim of the course -
The aim is toacquire the skillsand abilitiesto save thedrowning.
Last update: SVOBODOI/PEDF.CUNI.CZ (26.11.2012)
Cílem je osvojení dovedností a schopností pro záchranu tonoucích.
Last update: SVOBODOI/PEDF.CUNI.CZ (26.11.2013)
Course completion requirements -
- 80% active participation in teaching - 400m crawl in time limit: men - 7:30 min;women - 8:00 min in separate separate tracks - hunt for objects - swimming underwater and deep water to catch 3 pucks at a distance of 5m apart - dragging the drowning at a distance of 200m (manikin) in separate separate tracks - Action to save the drowning - jump from 3m planks dive - 200m crawl swimming in clothing in time limit: men - 6: 15min, women 7:00 min
Students swim alone in separate lanes and each student has 2 corrective attempts to pass the credit
Last update: Svobodová Irena, PaedDr. (18.12.2019)
- 80% aktivní účast ve výuce
- 400m kraul v časovém limitu: muži - 7:30 min; ženy - 8:00 min v samostatně oddělených drahách
- lovení předmětů - plavání pod vodou a na hluboké vodě vylovit 3 puky ve vzdálenosti 5m od sebe
- tažení tonoucího na vzdálenost 200m (figurína)v samostatně oddělených drahách
- akce záchrany tonoucího
- skok z 3m prkna střemhlav
- plavání v oděvu - 200m kraul v limitu: muži 6:15min, ženy 7:00 min
Studenti plavou sami v oddělených drahách a každý student má 2 opravné pokusy pro splnění zápočtu
Last update: Svobodová Irena, PaedDr. (18.12.2019)
Literature -
Hoch, M. a kol. Plavání-teorie a didaktika. Praha: SPN, 1983. Hofer, Z. a kol. Technika plaveckých způsobů. Praha: UK, 2003. Čechovská, I., Miler, T. Plavání. Praha: Grada Publishing, 2008. Čechovská, I. Plavání dětí s rodiči. Praha: Grada Publishing, 2007 Resch, J., Kutner, E. Jak se neutopit. (Učíme se hrou a vesele). Olomouc: Hanex,1995. Čechovská, I. Hochová, J. Plavecká výuka předškolních dětí. Metodický dopis ČÚV ČSTV. Praha: Sportpropag, 1989. 61 s. 13. Bělková, T. Didaktika plavecké výuky. Praha: Karolinum, 1994 Pokorná, J. Plavecké začátky. Těl. Vých. Sport Mlád., 2007, 73, 5, s. 19-22. Lewin, G. Slabikář malého plavce. Praha: Olympia, 1980 Dvořáková, H.,Engelthalerová, Z. a kol.(2017). Tělesná výchova na 1. stupni základní školy - kpt. 4.8 - Plavání. Praha: Karolinum. Hrabinec,J. a kol. (2017). Tělesná výchova na 2. stupni základní školy - kpt.2.5 - Plavání. Praha: Karolinum.
Last update: Svobodová Irena, PaedDr. (03.04.2019)
Hoch, M. a kol. Plavání-teorie a didaktika. Praha: SPN, 1983.
Hofer, Z. a kol. Technika plaveckých způsobů. Praha: UK, 2003. Čechovská, I., Miler, T. Plavání. Praha: Grada Publishing, 2008. Čechovská, I. Plavání dětí s rodiči. Praha: Grada Publishing, 2007 Resch, J., Kutner, E. Jak se neutopit. (Učíme se hrou a vesele). Olomouc: Hanex,1995. Čechovská, I. Hochová, J. Plavecká výuka předškolních dětí. Metodický dopis ČÚV ČSTV. Praha: Sportpropag, 1989. 61 s. 13. Bělková, T. Didaktika plavecké výuky. Praha: Karolinum, 1994 Pokorná, J. Plavecké začátky. Těl. Vých. Sport Mlád., 2007, 73, 5, s. 19-22. Lewin, G. Slabikář malého plavce. Praha: Olympia, 1980 Dvořáková, H.,Engelthalerová, Z. a kol.(2017). Tělesná výchova na 1. stupni základní školy - kpt. 4.8 - Plavání. Praha: Karolinum. Hrabinec,J. a kol. (2017). Tělesná výchova na 2. stupni základní školy - kpt.2.5 - Plavání. Praha: Karolinum.
Last update: Svobodová Irena, PaedDr. (03.04.2019)
Requirements to the exam -
Swimming topics:
1) Importance, tasks and goals of swimming 2) History of swimming - world development, international federation, swimming competition, swimming in the Czech Republic 3) Biomechanics of swimming - hydrostatics, hydrodynamics 4) Stages of swimming training - didactic aspects of teaching, teaching methods, organizational forms, use of games in swimming lessons, safety aspects in teaching, swimming aids, training of swimming movements and skills in individual stages 5) Sport swimming - performance structure, educational work, psychological preparation, organization and management of swimming training 6) Construction of swimming training and its specifics in individual cycles - RTC, MAC, MZC, TJ 7) Influence of swimming training on the development of individual key competencies 8) Components of swimming training and their development - physical training, technical preparation, tactical preparation 9) The issue of selection of swimming talent 8) Specialties of swimming training and training - swimming of women, swimming of children and youth Students have three attempts to end the subject.
Last update: Svobodová Irena, PaedDr. (03.04.2019)
Tematické okruhy ke zkoušce z plavání:
1)Význam, úkoly a cíle plavání
2)Historie plavání – světový vývoj, mezinárodní federace, plavecké soutěže, plavání na území ČR
4)Etapy plavecké přípravy- didaktické aspekty výuky, metody výuky, organizační formy, využití her v plavecké výuce, bezpečnostní hlediska při výuce, plavecké pomůcky, nácvik plaveckých pohybů a dovedností v jednotlivých etapách
5) Sportovní plavání - struktura výkonu, výchovná práce, psychologická příprava, organizace a řízení plaveckého tréninku
6) Stavba plaveckého tréninku a její specifika v jednotlivých cyklech - RTC, MAC,MZC, TJ
7)Vliv plaveckého výcviku na rozvoj jednotlivých klíčových kompetencí
8)Složky plaveckého tréninku a jejich rozvoj - tělesná příprava, technická příprava, taktická příprava
9) Problematika výběru plaveckých talentů
8) Zvláštnosti plaveckého výcviku a tréninku - plavání žen, plavání dětí a mládeže
Studenti mají tři pokusy k ukončení předmětu.
Last update: Svobodová Irena, PaedDr. (22.05.2019)
Syllabus -
Development ofswimmingenduranceand strengthtraining isa specialswimmingrescuedrowning, falls andjumpsinto the water, diving andhuntingobjectsswimmingin difficult conditionshelpedmoldtired swimmer, rescuedrowning, personalintervention, rescueequipment,rescueaction- a practicaltest.Closingteachingtheory anddidacticsswimmingfrom a theoreticalandpracticalteaching.
Last update: SVOBODOI/PEDF.CUNI.CZ (26.11.2012)
Rozvoj plavecké vytrvalosti a síly tj. především rozvoj aerobních procesů a následně alaktátové anaerobní možnosti jedince.Při rozvoji jednotlivých schopností seznámit studenty a uplatnit ve výcviku jednotlivé plavecké tréninkové metody (intervalová, distanční, střídavá) při nichž je třeba sledovat TF, dobu a intenzitu zátěže a interval odpočinku s využitím stopek. Speciální plavecká průprava pro záchranu tonoucích, pády a skoky do vody, potápění a lovení předmětů, plavání ve ztížených podmínkách - např. šaty, formy dopomoci unavenému plavci, záchrana tonoucích, osobní zásah, záchranné pomůcky, akce záchrany - praktický test. Uzavření výuky teorie a didaktiky plavání po stránce teoretické, praktické a didaktické.
.
Last update: Svobodová Irena, PaedDr. (21.06.2018)